A primera hora el PP compareixia per, entre altres qüestions, demanar al govern municipal que exigeixi un 10 per cent de la recaptació de l’impost de turisme sostenible al Govern balear. Aquesta proposta serà presentada pels conservadors en el ple d’aquest mes de febrer en forma de proposició, tot al·legant que Palma acull el 14 per cent de les pernoctacions que es produeixen a les Balears. A més, els populars, han reclamat que l’Ajuntament de Palma participi de manera «directa i sense intermediaris» a la comissió de l'impost del turisme sostenible.
Cort respon
Després de la Junta de Portaveus qui compareixia a la sala de premsa era la portaveu de Cort, Neus Truyol. Preguntada per la premsa, la regidora, ha assegurat que «no seria just» que Palma tingués un percentatge fix sobre l’impost de turisme sostenible, tal com demana el PP.
Per Truyol, la quantitat de l’impost que reverteixi a Palma ha d’acordar-se depenent dels projectes que es presentin, a més de tenir en compte que s’ha de fer de manera «equitativa».
Pel que fa a la participació de l’Ajuntament a la comissió de l’impost de turisme, Truyol ha assegurat que Cort ja ha fet les primeres passes per demanar participar-hi «amb veu pròpia» al marge de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears, la Felib.
Tanmateix, la portaveu, ha volgut aclarir que tot i aquesta petició, les seves actuacions es faran sempre de manera coordinada amb la resta de municipis de les Balears.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.