TW
14

El president d'Esquerra Republicana a Mallorca, Joan Lladó, ha deixat entreveure avui en una entrevista al programa SUS Mallorca d'Ona Mediterrània que la formació que lidera no es presentarà a les eleccions de Palma. Fins ara el partit havia anunciat que no aniria als comicis autonòmics ni tampoc als del Consell. Doncs bé, ERC, que sí que es presenta a les municipals —en concret a una vintena de localitats—, està a punt de fer pública la decisió de no postular candidatura als comicis de Cort.

Segons ha avançat Joan Lladó, des del partit estan «intentant ser presents a espais polítics que estiguin pel dret a decidir» - referint-se als ajuntament. Però ha puntualitzat que en el cas de Palma, la posició específica d'ERC «anirà molt en paral·lel a la decisió que s'està prenent a nivell de Mallorca». És a dir, que donaran suport «a aquelles formacions que prioritzin els valors republicans, que estiguin a favor del dret a decidir de les persones i els pobles i que puguin ajudar a propiciar el canvi polític». Amb aquestes paraules sembla més que clar que no es presentaran com a partit a les eleccions.

Un acte de responsabilitat

Joan Lladó ha assenyalat que la decisió de no presentar-se a les eleccions, tant a Palma com a les del Parlament i del Consell, és un «acte de responsabilitat». Lladó ha explicat que en experiències viscudes en anteriors comicis, quan una formació «obté un 4% dels vots i queda fora del Parlament l'únic que s'aconsegueix és afavorir el partit més votat».

El president d'ERC ha recalcat que ells sempre han apostat per «la unitat» i que la seva voluntat ha estat sempre «confluir» en una aposta política amb altres formacions, però que tot i això no ha estat possible. Es referia així a la seva expulsió de la coalició MÉS i a les tensions que se n'han derivat.