Andreu Garau ha renunciat aquest dimarts a la presidència de Palau de Congressos S.A. en una reunió extraordinària del Consell d'Administració. Sí manté els seus càrrecs a l'Ajuntament de Palma, on ostenta la presidència d'Emaya i és tinent de batle d'Infraestructures i Medi Ambient.
El motiu, que ha provocat la sortida d'un dels polítics més fidels a Mateo Isern i obertament enfrontat als 'rodriguistas', són les reunions que s'han celebrat a la seva esquena per trobar una solució a la indemnització que reclamava l'arquitecte Patxi Mangado, i evitar que abandonés el projecte.
Garau i Mangado van protagonitzar un enfrontament públic, ja que l'arquitecte reclamava 630.000 euros pels dos anys de paralització de les obres i el president de Palau de Congressos va assegurar que només li pagarien el que determinessin els tècnics. Ell estimava que seria la meitat del que reclamava.
L'arquitecte va estar a punt d'abandonar el projecte i al Govern van optar per reconduir aquest assumpte a l'esquena. El tinent d'alcalde de Turisme, Álvaro Gijón, també va intervenir. De fet, les dues parts van arribar a un principi d'acord que va evitar la sortida de Mangado.
El batle Mateo Isern haurà de nomenar un nou president de Palau de Congressos. Tot apunta que l'elegit serà Gijón, com a titular municipal de la cartera de Turisme i futur número dos de la candidatura del PP a Cort a les Eleccions Municipals del 2015.
Andreu Garau deixa la presidència del Palau de Congressos
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo me pensava que per aixecar un edifici, eren necessaris un arquitecte, un aparellador, els diferents tipus de picapedrers, fusters, vidriers, electricistes, llenterners...Però anomenar un president ja és de bufes rematats!