La secció segona de l'Audiència Provincial de Palma ha absolt Francisca Cortés, més coneguda com 'La Paca', dels delictes de tràfic de drogues i receptació, pels quals la Fiscalia havia sol·licitat 19 anys de presó.
La matriarca del principal clan de narcotraficants del poblat de Son Banya ha quedat lliure d'aquests delictes, així com altres 38 acusats, després de ser jutjats en el major judici contra el narcotràfic a Balears, en el qual es va seure a la banqueta membres de fins a sis bandes dedicades a la distribució i venda de drogues, l'existència de les quals va ser constatada després d'una llarga investigació policial.
Per la seva banda, onze inculpats han estat condemnats per introduir a Mallorca i Eivissa ingents quantitats de cocaïna, heroïna i cannabis per a la seva distribució a partir de diferents organitzacions de Mallorca.
Durant la vista oral, 'La Paca' es va acollir al seu dret a no declarar. Els 55 acusats s'enfrontaven a una petició global de més de 690 anys de presó i 29,4 milions d'euros de multa.
La matriarca s'enfrontava a una petició inicial de 19 anys i mig de presó i una multa de 900.000 euros per un delicte contra la salut pública i dos altres de receptació.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Part del patrimoni d'aquesta dona i la seva família ve involuntàriament de la meva. Així que ho podeu imaginar que n'estam de contents.
Y no lo olvidemos, todo esto con el visto bueno de todos los gobiernos que durante estas décadas han pasado por las sillas de Cort.
I així anam. Bons advocats pagats amb diners de la droga, evidències que judicialment no ho són tant. Morts, depenents, gent que roba a la pròpia mare per comprar droga... Vol dir que això no està protegit? Deixar el cotxe sense tiquet d'hora val un collò, vendre droga i no pagar ni IVA ni IRPF surt de franc. Quina merda de país, de justícia i de tot!!!
-¡Mamaaaa! ¡Bamo a peí una demnisasió! Els de la meva edat se'n recorden de "Ca s'eivissenca". Estava entre el carrer Caputxines i Sant Jaume i venien tabac de contraban a les totes. Anys i més anys, i mai li va passar res. Com ara amb la Paca.
Això si encara no demana danys i perjudicis per atemptar contra el seu honor, i entre tots li hem de pagar una indemnització mil.lionària!.
Chicago!!!
Au idò ara a tornar a posar es negoci en marxa. Quina brutor, tot plegat apesta. INDIGNANT!!!
Si aixó es justifici... Quina vergonya¡¡¡¡ Meam si aquets de s'Audienci s'han acollonit o han untat les corrioles????????? Jo tenc clar, que tot aixo no o aturen perque no volen..... qui mes qui manco sap on ha d'anar a compra el que necesita.... no o sabran les autoritats????? que ben pensat, potser NO,.... son aixi de curts de mides.
Deu ser ver que la justicia es igual per tothom. Si que eren ben toscos aquests policies que els varen detenir i els fiscals ben curts de vista, que si no havien fet res de res, com és que eren a la presó? Ara els haurem d'indemnitzar pels jornals que han perdut? Això es ca na tix. No se com no estan empegueits-