No debades, l'acte de dia 30 horabaixa, vigília de la Diada de Mallorca, esdevé cada any un focus de tensió per al Partit Popular a causa de les protestes del moviment nacionalista i independentista. Tant és així que Cort ha exigit enguany que tots els representants de les entitats que participin en l'ofrena floral s'identifiquin prèviament.
Aquesta mesura de control, que s'aplica enguany per primer pic, ha causat malestar entre algunes de les entitats que històricament han dipositat una corona de flors als peus de l'estàtua del rei en Jaume.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Guillem Navarro, defensà ahir que l'exigència d'identificar-se "és una qüestió de protocol". Segons Navarro, "uns anys hi havia 50 entitats que dipositaven corona, 20 més... I així s'evita la confusió".
En tot cas, la identificació dels representants de les entitats (entre les quals hi ha l'OCB, Joves per la Llengua, l'STEI-i, els partits nacionalistes...) no és l'única mesura de vigilància policial. I és que la Policia Local de Palma protegirà la comitiva municipal, encapçalada pel batle i els regidors del PP, els quals assistiran a una missa a l'església de Sant Miquel per caminar, posteriorment, fins a la plaça d'Espanya. Un cordó de la Policia Local acompanyarà la comitiva d'edils, la qual haurà de passar, previsiblement, per devora la concentració d'independentistes. Tot un autèntic ‘pal·li' que alguns dels regidors, i fins i tot el batle, podrien evitar si accedeixen a l'escenari de l'estàtua del rei en Jaume per darrere. L'any passat, de fet, alguns dels regidors ja realitzaren aquesta maniobra.
De fet, el passadís de manifestants que envolta els accessos a l'escenari de la plaça s'han anat ampliant cada any. I també s'ha registrat una escalada de la tensió per culpa dels contramanifestants espanyolistes, agrupats entorn del Círculo Balear, Grup d'Acció Baléà i l'ultradretà Movimiento Social Republicano.
Ahir, precisament, el Círculo Balear féu una crida a manifestar-se en l'ofrena floral "en contra de l'intent de catalanitzar, sense cap rigor, les festes de les Balears". El president del Círculo Balear, Jorge Campos, apuntà ahir: "És preocupant la violència demostrada cada any pels grups pancatalanistes en aquestes dates. Les conseqüències no són més greus gràcies a la impecable actuació de la Policia Nacional". A més, criticà que els independentistes converteixen la "Festa de s'Estandart" (sic) en "un acte d'exclusió dels no nacionalistes".
Independentment de la crida espanyolista, continuen els actes previs a la manifestació unitària de la Diada de Mallorca. L'OCB organitza avui a les 21.30 hores un combat de gloses amb Mateu Xurí al Teatre d'Artà; a Porreres té lloc un recital poeticomusical del col·lectiu Sang de Terra (20 hores); mentre que a Montuïri es presenta el llibre L'independentisme a les Illes Balears 1976-2011, a càrrec de Miquel Amengual i Joan Pau.
A més a més, sa Pobla acollirà la diada de l'Esquerra Independentista amb una xerrada de Quim Arrufat, diputat de la CUP (17 hores, Sa Congregació); una manifestació (19 h, plaça del Mercat), i concert d'Al-Mayurqa (22.30, Sa Congregació).
62 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
https://petitions.whitehouse.gov/petition/support-people-catalonia-their-effort-decide-their-own-future/hLYHYkp1 Support the People of Catalonia in their effort to decide their own future. Petició per a Obama i la Casa Blanca.
I son capaços de creurer- se aquesta milonga del Bálèár, i que els catalàns ens volen envahir les illes. Pobrets!.
Oferiràn les flors a la bandera d´Espanya?.
Ja esta be !! , te molts de collons que venguin aqui es 4 pelegatos de Murcia a dir-mos si podem xerrar en mallorqui o no ! peperots sou pitjors que es nazis !
VISCA MALLORCA I ES MALLORQUINS ! ESPANYOLS ARRUIXXXXX !!!!
Quina quantitat de mallorquí espanyolitzat que hi ha per aquí. Son esclaus i serbs de la Castella inquisidora. Per a ells l´unica llengua bona i adeqüada es la castellana. Defensen el mallorquí i ni tan sols el parlen. No el parlen perque no volen, emperò quan veuen escrita la paraula "català" es com si veiessin el dimoni. Volen donar lliçons i son els primers que van curts d´escola. Ignorants!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
PEDRO GALLA BELLOS, SI NO T"AGRADA MALLORCA... PARTEIX CAP A MURCIA !! ALCABOTARRO !!
Los catalanistas si no les gusta Mallorca que se vayan a cataluña No queremos ser països catalans en todo caso que sean ellos de los paises Mallorquines
Que tothom dugui càmeres, mòbils amb càmera o fins i tot gravadores. Podrien ser molt necessàries per quan comencin els atacs als manifestants. Recordau: - És un dret parlar català a Mallorca, i el podeu parlar a qualsevol funcionari en aquestes Illes (cf. Estatut d'Autonomia de les Illes Balears). - Cap policia no té dret a agafar el vostre DNI. L'hi podeu mostrar i apropar, però tenen prohibit d'agafar-lo sense permís. - Tots els polícies han de mostrar la seva identificació a petició del ciutadà, i teniu dret a apuntar el seu número de placa. Procurau tenir testimonis sempre devora i que us hi facin suport. Si veis que qualcú és carregat, colpejat o detingut o interrogat per la polícia, qualsevol document gràfic i-o sonor serà d'ajuda al judici.
M´agradaria saber a qui representen aquests quatre arreplegats del Grup d´Acció Baleà. El seu nom com a grup els posiciona com si fossin un grup guerriller, de brega, de lluita. No saben escriure en condicions la llengua que diuen que defensen i venen a donar lliçóns de no se sap que. Vaja una colla de ninets, vaja una incultura que arrossegau. Sou molt patètics amics meus.