De moment, les temperatures encara són benèvoles: divendres oscil·laven entre els 10 i els 16 graus, però els bibliotecaris ja feien feina amb jaqueta i l’hivern encara ha d’arribar. A més, no hi ha manera d’escalfar les zones de lectura, sales espaioses i altes esquitades d’ordinadors de préstec, la meitat dels quals ni funciona.
A l’estiu, sense aire condicionat ni poder obrir les finestres d’un edifici pensat per a un sistema de climatització central, els bibliotecaris tenien uns pocs ventiladors. Ara tenen els calefactors. Els lectors hi van, cerquen allò que volen i se’n van. La desídia d’aquest Govern, de l’anterior i de l’Estat han transformat Can Sales en la versió cultural dels fast food: la gent hi va i en parteix tan aviat com pot.
La biblioteca és propietat de l’Estat, però l’ha de gestionar el Govern. Quan Rafel Bosch assumí la Conselleria d’Educació i Cultura, el sistema de climatització i la caldera ja estaven espanyats. La Conselleria explica que no se n’havia fet mai el manteniment i en culpen l’Executiu anterior. A l’estiu deien que preveien resoldre-ho a la tardor i tot continua igual, canviant la calor pel fred. Divendres, fonts oficials de Cultura es limitaven a una resposta oficial breu i aclaridora:“No hi ha res de nou”. No saben quan s’arreglarà. Aquest hivern segur que no; per això hi ha els calefactors.
Una bibliotecària que atén els lectors amb el folre polar posat recorda que l’hivern passat agafà una bronquitis treballant al soterrani. De llavors ençà que no hi fa feina ningú. “Amb la paga de Nadal que ens han llevat a tot el personal, ja haurien pogut arreglar-ho”, es queixa. I afegeix, entre indignada i resignada: “Si em pos malalta pel fred, a més, em retallaran la baixa del sou”.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Està climatitzat però al revés, fred a l'hivern i calor a l'estiu. Vos queixau de grassos. S'ha acabat viure de la sopa boba. Tanmateix... per anar a llegir llibres escrits en un altre idioma diferent del castellà i que també és oficial a la nostra comunitat autònoma.
Sí, i a l'estiu et mories de calor sense aire fresquet.....Quin desastre....
Si l'avaria fos al parlament, com ja ha apuntat na Maria, faria moooolt de temps que estaria arreglada. Però la gent que va a llegir, a qui importa? Al Govern no, és clar.
Sóc usuari de la biblioteca i no he notat el fred, però entenc que els que hi fan feian es queixin. El servei em sembla esplèndid i només puc dir-ne coses positives del personal que m'ha atès. Sense dubte, és un dels pocs serveis que els pobres i els aturats tenim a l'abast.
es una verguenza, llevan años asi, porque no destinan una partida extraordinaria a resolver tal deficiencia? can sales era la gran biblioteca, tenerla en estas condiciones es una estafa al ciudadano.
Creis que passaria el mateix si es tractàs del Consolat o del Parlament?