Serveis Ferroviaris de Mallorca, empresa pública dependent de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Mobilitat, no podrà garantir el subministrament de combustible als trens a partir del mes d'octubre. Així ho va manifestar ahir el gerent de SFM, José Ramón Orta, qui va assegurar que la impossibilitat de contractar el servei de neteja de les estacions és "el menor dels problemes" que afecten SFM. "Hi ha altres dificultats que afecten la pervivència del servei. El Govern anterior no ens va deixar partides econòmiques lliures ni tan sols per contractar el subministrament de combustible per als trens", digué Orta, qui qualifica la situació de "dramàtica".
El gerent de SFM va explicar que "el contracte de subministrament de gasoil per als ferrocarrils acaba a l'octubre i, mentre no hi hagi una consignació pressupostària, no es pot contractar un nou subministrament". Orta es va reunir ahir diferents batles de la comarca del Raiguer per sol·licitar-los col·laboració en el servei de neteja de les estacions de tren de la Part Forana a l'espera que el vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, desbloquegi les partides econòmiques pertinents. El gerent de SFM es va reunir així ahir amb els batles d'Inca, Muro i Santa Maria del Camí.
"El conseller Company està molt preocupat per la situació i està pressionant per tal de disposar de crèdit suficient, perquè creu en el tren i li preocupa la situació", va dir Orta, qui assegurà que "Company insisteix per desbloquejar partides essencials". Respecte del servei de neteja de les estacions de la Part Forana, el gerent de SFM sol·licita el compromís dels batles, sense contraprestació possible. "Com els compensarem? La nostra situació és dramàtica i, al cap i a la fi, és en benefici dels ciutadans, que són els qui al final utilitzen el servei", apunta Orta. "Deman disculpes als ciutadans, però la situació que hem trobat és dramàtica", afegí.
SFM no garanteix el combustible dels trens
El contracte amb Repsol acaba a l'octubre i no es pot convocar un altre concurs fins que no es tinguin desbloquejades les partides econòmiques pertinents
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Josep Codony, qui va dirigir IB3 en l'època Bauzá, serà el nou director general de l'ens públic
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
220 MILLIONS EN EL TREN DE LA VERGONYA I LA RESTA UN DESASTRE, L'HERÈNCIA DEL PSM I ARA ELS FATXES ACABEN DE DESTROSSAR EL POC TRANSPORT PÚBLIC QUE TENIM, tot una merda, uns amb aire messiànics i amb projectes absurds els altres amb poc interès, NO ANAM AMB LLOC!
Per què se'n duen fora bona part dels imposts que pagam a les Illes Balears? Estam escanyats. Des de sempre, però ara es nota més perquè les espanyes pobres van afamagades i encara estiren més cap allà. I ja estiraven abans.
Eliminan la limpieza los trenes, eliminan personal de las estaciones y del tren, enchufan cargos,eliminan frecuencias, obras en septiembre, menos convoys, subirán los precios, ponen mil y una pegas a los viajeros para entrar y salir de las estaciones, NO al tren que llegue a zonas turísticas, No a ingresar gente por oposiciones, ¿qué se puede esperar de un conseller y de un gerente que se postulan a favor del trnasporte privado?. Quieren hundir ferrocarril por pura venganza política. Sr. Bauzá, ¿de verdad le importamos una mierda los miles de usuarios que necesitamos el tren como el comer?, muchos son votantes suyos, muchos sólo currantes y apolíticos y usted va a por todos por revanchismo.
#8 - S.O.S. el día 14-09-2011 a las 00:58:420(0 Votos) A favor En contra Eliminan la limpieza los trenes, eliminan personal de las estaciones y del tren, enchufan cargos,eliminan frecuencias, obras en septiembre, menos convoys, subirán los precios, ponen mil y una pegas a los viajeros para entrar y salir de las estaciones, NO al tren que llegue a zonas turísticas, No a ingresar gente por oposiciones, ¿qué se puede esperar de un conseller y de un gerente que se postulan a favor del trnasporte privado?. Quieren hundir ferrocarril por pura venganza política. Sr. Bauzá, ¿de verdad le importamos una mierda los miles de usuarios que necesitamos el tren como el comer?, muchos son votantes suyos, muchos sólo currantes y apolíticos y usted va a por todos por revanchismo.
La campanya per desprestigiar es tren, ja comenca a fer fastic. No ho entenc, per sa peninsula funciona la mar de bé .DIMISIÓ DELS INCOMPETENS
Ja es veien venir tots aqueis problemes desde que agarn el poder.No es pot governar una Comunitta Autònoma amb genteta de perfil tan baix.Si no es veuen en coratge per dur endavant es Govern que s'en vagin a ca seva.El Conseller de no se quantes coses entre elles SFM no sap fer rès mès que tractorades i anar a ses televisions com Canal 4 Bussines a escainar.Totes les idees d'aquest Govern son dignes del "Bombero Torero".
Esta ben vist que el Partit Popular sense doblers es com un ferrer sense carbó, on son els grans projectes? opera, autopistes hospitals... Que governin ja està bé d'escusar-se amb el govern anterior, si no saben governar que dimiteixin.
I els trens elèctrics què? Si ja s'haguéssin posat en marxa tindriem combustibe suficient per al doble de temps, ja que la meitat de la xarxa està electrificada. La gerència d'SFM és la inutilitat personificada.