El jutge denuncia la labor policial en l'accident on morí el pare de Bonafè
La sentència en critica la tasca “lamentable”, absol l'acusat i enumera pressions sobre testimonis perquè canviassin de versió i diversos errors
"Encara que es desconeix com va tenir lloc l'accident, l'únic que sembla que queda clar és que no pogué passar així (com ho diu la Guàrdia Civil)". El titular del Jutjat Penal número 4 de Palma ha absolt el conductor acusat de provocar el sinistre en el qual va morir l'exregidor de Calvià Bartomeu Bonafè (pare) i hi resultaren ferides quatre persones més, inclosa una dona embarassada que va perdre l'infant i que està en coma irreversible sis anys després del xoc.
La resolució judicial enumera múltiples inexactituds i irregularitats en la instrucció de l'atestat, a càrrec de la Guàrdia Civil, que arriba a qualificar de "lamentable". De fet, aquest no és l'únic qualificatiu del magistrat davant l'actuació: "vergonyós" i "inaudit" es colen diverses vegades la sentència.
L'accident va ocórrer el 24 de juliol de 2005, a prop del túnel de Gènova. S'hi varen veure implicats tres vehicles: un Peugeot, un Land Rover i un altre tot terreny que remolcava una barca on anava la dona embarassada que està en coma amb la filla de catorze mesos; el marit, que conduïa; i una amiga. De les proves practicades durant el judici, només se n'ha conclòs que aquest darrer vehicle anava en sentit a l'aeroport.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.