En la seva compareixença davant el tribunal, presidit pel magistrat Eduardo Calderón, Juan F.S. ha recordat que els tres van crear el 1998 la societat Iots de Mallorca S.L. "amb la qual poder comprar una barqueta per anar a pescar", de la qual era titular en un 98 per cent malgrat que, "per la meva edat", no tenia cap control sobre aquesta. "No controlava res ni he percebut cap benefici de la societat", s'ha afanyat a asseverar l'inculpat, que a tota hora ha assegurat "ignorar tot" el referent als ingressos presumptament irregulars. A preguntes de la fiscal, Juan F.S., assistit igual com Ana María T.M. pel lletrat Eduardo Valdivia, ha manifestat fins i tot desconèixer si el seu fill, per aquella època, treballava per a Kühn&Partner i si aquest, valent-se del ja que tenia en el grup empresarial i de comú acord amb els altres dos acusats, es va apropiar de l'import dels xecs i pagarés que li havien estat lliurats i si els va traspassar a Iots.
Per la seva part, l'exdona de l'exresponsable financer ha especificat que la societat es va impulsar per al lloguer de xàrters de pesca "si el negoci anava bé després de la compra d'una barca", pesi que l'empresa mai no va tenir cap activitat, segons recorda. A més, malgrat ser administradora d'aquesta, ha apuntat que no coneixia els comptes de la societat ja que "tenia plena confiança" en el seu exmarit, qui "deia que no podia tenir comptes corrents al seu nom, desconec per què". En aquesta mateixa línia, ha assegurat no saber d'on venien els ingressos. L'acusada ha explicat que l'entitat "estava embargada per tots costats" i a través d'Iots van adquirir de forma successiva dos immobles a Pollença, un d'ells mitjançant préstec hipotecari.
Després de l'interrogatori dels acusats ha comparegut com a testimoni un treballador de Kühn&Partner, qui ha assenyalat que en un moment determinat va saber que faltava diners en l'empresa "encara que no sé si era culpa de Martín", qui li va comentar que "havia muntat una societat relacionada amb la pesca". Finalment, un altre empleat que realitzava tasques de jardineria per al grup ha recordat que Martín F.T. li efectuava els pagaments mitjançant xecs encara que no li va abonar els diners quan va realitzar la plantació d'unes palmeres.
El judici es reprendrà amb Matthias Kühn
El judici es reprendrà dimecres, a partir de les 12.30 hores, amb la compareixença de l'administrador del grup Matthias Kühn, querellant en aquesta causa i qui exerceix l'acusació particular a través de l'advocat Rafael Perera. En concret, sobre Martín F.T. pesen els delictes d'estafa agreujada i continuada (pel que el Ministeri Públic demana sis anys de presó), apropiació indeguda (un any i mig), alçament de béns (un any i mig) i falsedat en document oficial (tres anys), mentre que per als altres dos acusats, Juan F.S. i Ana María T.M., la Fiscalia sol·licita la pena de quatre anys de presó per un delicte d'estafa.
De forma paral·lela, l'acusació pública reclama el pagament a Kühn & Partner per part dels tres imputats de la quantitat estafada en concepte de responsabilitat civil, mentre que en el cas concret de Martín F.T., demana que indemnitzi al grup empresarial pels perjudicis ocasionats després d'apropiar-se d'un vehicle Audi, que li havia estat cedit mentre treballava per a la immobiliària i que no va tornar.
En rebel·lia
Martín F.T, exdirector financer del grup immobiliari Kühn & Partner i principal acusat d'una presumpta estafa de 354.242 euros, contra aquesta empresa, està declarat en rebel·lia. Així ho ha explicat el lletrat de l'acusació particular en representació de Kühn & Partner, Rafael Perera.
Tal com ha assenyalat, les investigacions apunten a que l'exresponsable financer de Kühn & Partner, per a qui la Fiscalia demana dotze anys de presó, podria trobar-se a Alemanya, encara que fins que l'Interpol no el localitzi no podrà dur-se a terme el judici contra ell. Sobre Martín F.T. pesen els delictes d'estafa agreujada i continuada (pel que el Ministeri Públic demana sis anys de presó), apropiació indeguda (un any i mig), alçament de béns (un any i mig) i falsedat en document oficial (tres anys), mentre que per als altres dos acusats, Juan F.S. i Ana María T.M., sol·licita la pena de quatre anys de presó per un delicte d'estafa.
De forma paral·lela, l'acusació pública reclama el pagament a Kühn & Partner per part dels tres imputats de la quantitat estafada en concepte de responsabilitat civil, mentre que en el cas concret de Martín F.T., demana que indemnitzi al grup empresarial pels perjudicis ocasionats després d'apropiar-se d'un vehicle Audi, que li havia estat cedit mentre treballava per a la immobiliària i que no va tornar.
La Fiscalia assenyala en el seu escrit de qualificació provisional que entre 1999 i 2001, el principal acusat, de comú acord amb els altres inculpats i valent-se de la relació de confiança que tenia amb l'administrador del grup, Matthias Kühn -querellant en aquesta causa-, es va apropiar dels més de 354.000 euros estafats i va ingressar en els comptes que havia obert a nom d'Iots de Mallorca l'import dels xecs i pagarés que li havien estat lliurats.
Una acció que en ocasions va dur a terme fent creure a l'administrador que es devien a determinats serveis de proveïdors que en realitat no existien i d'altres deixant de pagar aquests pels serveis que havien estat prestats. Martín F.T. es va quedar a més amb l'automòbil propietat del grup immobiliari, amb el qual, segons el Ministeri Públic, va començar a conduir de forma "manifestament despreocupada", el que va motivar que des de 2001 fins a 2005 l'hagin multat amb 2.755 euros a què, tanmateix, ha hagut de fer front Kühn & Partner.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
qui roba a un especulador...salm 113