En aquest sentit, Riera ha assenyalat que la crisi ha «agreujat» la situació de moltes famílies, les dificultats econòmiques de les quals s'han fet «cròniques» amb els anys. Així, ha explicat que Càritas evidència que, «més que persones noves, es dóna el cas de gent que ja ha vingut una i una altra vegada».
Sobre aquesta qüestió, Riera ha constatat que en els últims mesos la crisi econòmica ha seguit fent efecte a les famílies mallorquines, pel que ha subratllat la importància de «no abaixar la guàrdia en el sentit de la solidaritat, especialment ara que arriben les festes nadalenques».
AJUDA DE CÀRITAS
Riera ha explicat que Càritas Mallorca presta assistència a les persones o famílies necessitades en funció de les seves necessitats. Així, ha explicat que l'entitat primer avalua la situació concreta de cada cas i després els proporcionen l'ajuda que considerin pertinent o bé els deriven a altres programes assistencials.
En aquesta línia, Riera ha apuntat que Càritas ofereix diferents tipus d'assistència com assessorament i tramitació de les ajudes de rendes mínimes d'inserció (RMI), derivació a menjadors socials, pagament del lloguer d'habitatges o la impartició de cursos de formació dotats amb unes «petites» beques econòmiques.
Alhora, Riera ha afegit que també intenten actuar com mitjancers en la recerca d'ocupació, especialment a l'àmbit domèstic, posant en contacte persones que necessiten un treballador amb aquelles que necessiten ocupació. Tot i això, ha incidit que actualment tenen molt poques ofertes d'ocupació per a tota la demanda existent.
A més, Càritas Mallorca té un menjador social propi a Inca, gràcies a un conveni amb l'Ajuntament del municipi, en què la demanda s'ha duplicat amb la crisi, passant de les 50 persones diàries a 100 actualment.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I encara que visquin en la misèria no es consideren pobres.No tenen consciència de la seva pobresa, perquè el sistema predica que viuen el el pais d'Alícia i les 1000 meravelles.