El voltor negre es recupera
A Mallorca en conviuen 123 exemplars, que a poc a poc repoblen l'illa després que durant la dècada dels anys vuitanta estiguessin molt a prop d'extingir-se
Actualment a Mallorca hi ha 123 exemplars de voltor negre. A priori, per a molts aquesta dada pot no tenir un significat clar, però per a tots aquells conscienciats amb la problemàtica de l'enverinament d'aus és tota una fita. A l'Illa durant la dècada dels vuitanta només es conservaven vint exemplars de voltor negre i existia una única espècie reproductora, fet que encengué totes les alarmes per l'alta probabilitat que la raça s'extingís, com va passar a gran part d'Europa.
Ara per ara la recuperació de l'espècie és una realitat. El 2010 a Mallorca han nascut 9 polls, una dada qualificada com a "molt positiva" per Pere Tàpia, educador ambiental de la Fundació per la Conservació del Voltor Negre (VCF) i encarregat de la vigilància dels nius de l'Illa, i això que la intensa pluja de la primavera acabà amb tres nius que habitaven a la serra de Tramuntana, que haurien augmentat encara més l'índex de natalitat. "Es poden veure voltors volant per diferents punts de la serra de Tramuntana i, fins i tot, pel Pla de Mallorca. Això abans era impensable, ja que només habitaven el punt més alt de la Serra, i demostra que l'espècie s'està repoblant i adaptant de nou a l'illa", explica l'educador ambiental.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I no en parlem dels voltors humans. Són una plaga!
Sí,... es voltor se recupera... i mira, des del cel, com cada dia es nostro territori s´espenya cada vegada més...