La fira del disc, la festa del xot de l'Islam i el baptisme dels Testimonis de Jehovà han estat algunes de les utilitats que s'han trobat al velòdrom més car de l'Estat. De tot manco ciclisme. Aquesta setmana es confirmava que el pavelló passarà a ser, a més, el recinte firal de Ciutat de manera provisional. "Ja teniu aquí el vostre Palma Arena, us el mereixeu". Amb aquestes paraules Jaume Matas (PP)va inaugurar el velòdrom l'any 2007. L'expresident del Govern en va recordar més d'una vegada el temps rècord de construcció. Mallorca a la fi tenia un pavelló a l'altura de les grans cites. L'inici va ser fulgurant. El velòdrom acollí el Campionat d'Espanya el març de 2007 i un mes després es féu servir per al motiu pel qual va ser construït: el campionat del món de ciclisme en pista. L'any següent s'hi tornà a fer un campionat d'Espanya, però de llavors ençà no s'hi ha fet cap més competició oficial de ciclisme.
El Palma Arena, que s'ha fet famós pel seu elevadíssim sobrecost -se'n va doblar el pressupost inicial- i per una investigació judicial que afecta de ple l'expresident Matas, ja no exerceix de velòdrom, entre altres coses perquè la Unió Ciclista Internacional (UCI) no n'homologa la pista. En canvi, el pavelló ha acollit dos partits de l'Eurobàsquet i la batalla de les superfícies entre Nadal i Federer. Ha viscut mítings dels principals líders del PP i del PSOE, Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero, però sobretot ha estat escenari de concerts. Melendi, Estopa i músics de tota casta han passat pel Palma Arena. En canvi, la darrera Challenge balear de ciclisme en pista ja hagué de tornar a Son Moix perquè el Palma Arena no disposava ni de temps ni d'espai per rebre una prova d'aquest tipus.
Fins i tot el Palma Arena s'ha arribat a convertir en seu d'una conselleria, la d'Esports i Joventut, ara extingida. S'hi han fet olimpíades de matemàtiques i, fins i tot, ha estat la seu de la Mostra de Cuina i dels Flying Superkids, un espectacle d'acrobàcies amb infants voladors. Després de tres anys de vida d'un dels velòdroms més cars del món, el balanç no pot ser més decebedor: 2 campionats d'Espanya i 1 del món. Després, cap prova més de ciclisme, però mítings, concursos, espectacles i concerts n'han omplert la programació.
110 milions d'euros.
Això costà finalment el Palma Arena, malgrat que el pressupost inicial era de només 48. La pressió que la UCI exercia sobre el Govern perquè l'obra estigués llesta per als mundials i la importància que Matas li donà amb vista a les eleccions foren claus.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
el periodisme d'avui en dia diu el que l'amo vol... Gabriel, no demanis al gos el que tindries de demanar a s'amo... Política = manipulació, lamentablement i fins que no feim fora tots els polítiics que tenim avui a Mallorca
"Ja teniu el vostre Palma Arena" va dir es molt cap de fava! idò ara el que haures de fer es arreglar tot el que està mal fet i pagar el sobrecost venent totes les teves propietats, tornant els bolsos de na Maite i fent feina de picapedrer!! LLADREEE, FAS OI MATAS!! HAURIES D'ESTAR 40 ANYS A LA PRESÓ!!
DEMANARIA AL QUE SIGNA AQUEST ARTICLE QUE ABANS D'ESCRIURE'L S'HAURIA D'HAVER INFORMAT BÉ. EN AQUEST VELÒDROM SI S'HAN REALITZAT DIVERSES COMPETICIONS CICLISTES, TANT DE NIVELL REGIONAL COM NACIONAL. BASTARIA QUE S'HAGUÉS ENTRETINGUT O BÉ MIRANT LA PAGINA WEB DE LA FEDERACIÓ DE CICLISME O BÉ COMENTANT-LO AMB EL COMPANY D'ARTICLES, SALVADOR RIPOLL QUE COBREIX LES NOTÍCIES D'AQUEST ESPORT. SALUTACIONS I A VEURE SI ABANS D'ESCRIURE GRATUÏTAMENT ENS INFORMAM ABANS.