TW
0

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) considera que les obres de reparació del pont de Son Fogó de Petra han de ser assumides per les empreses que el construïren. I és que, després de les anàlisis realitzades per part del Govern, s'ha pogut constatar que els moviments detectats en l'estructura del pont es deuen a deficiències en l'armadura de la construcció i, per tant, podrien entrar dins els sistemes de garantia que figuren en el contracte de les obres.

Revisió profunda
Serveis Ferroviaris de Mallorca ha anunciat, a més, que revisaran totes les estructures situades en el corredor de la via que arriba a Manacor per comprovar-ne l'estabilitat i l'estat de totes les construccions. Així, els ponts, els murs i tot allò que pugui interferir en les vies, provocar accidents o incidir en el servei de transport que ofereix el tren serà detingudament revisat per tècnics especialistes. Les comprovacions es faran per trobar els possibles problemes de la línia precisament per evitar que les deficiències es detectin fora del període de garantia. Des de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat s'estudiarà la manera de "no fer pagar als ciutadans, que no en tenen gens de culpa", les reparacions a la via Palma-Manacor.

Precedent
No és la primera vegada que es detecten deficiències en la construcció de la línia ferroviària. Les mancances detectades en el pont de Son Fogó tenen un clar precedent: el mur de contenció que va cedir i va provocar el descarrilament del tren, al costat de l'entrada de Sineu, accident en el qual una trentena de persones resultaren ferides.

De moment s'ha iniciat la reparació del pont de Son Fogó, uns treballs que duen a terme la UTE Melchor Mascaró-COMSA-ISOLUX. Aquestes empreses sí que cobraran per la feina feta, ja que estava previst reparar la incidència detectada. Això no obstant, el Govern vol que la constructora del pont n'assumeixi les despeses. Va ser el 6 d'abril passat quan els operaris del tren varen comunicar a SFM el desplaçament d'una de les aletes del pont de Son Fogó i que es va tancar el pas als vehicles per damunt les vies, a l'espera de determinar què és el que havia provocat moviments en l'estructura del pont.

Així, després de les inspeccions tècniques prèvies, i aprofitant la interrupció del servei de tren causada per l'accident del mes de maig passat, s'ha eliminat la terra situada als costats del pont que empenyia i afectava un dels murs de formigó on s'aguanta l'estructura. Cal recordar que Serveis Ferroviaris de Mallorca ha anunciat que la reobertura de la línia de tren fins a les estacions de Sant Joan, Petra i Manacor no es realitzarà fins que sigui absolutament segur i que caldrà esperar fins al final de l'estiu.

Amb tot, però, es confia que la reobertura de la línia fins a Manacor vagi acompanyada de la inauguració d'un sistema de detecció d'incidències per a totes les vies.