En declaracions a Europa Press, el portaveu del PP al consistori de la capital balear, Julio Martínez, ha explicat que el text presentat per la seva formació prohibeix específicament el consum d'alcohol en la via pública sempre que generi una situació d'insalubritat o el deteriorament de la convivència ciutadana, mentre que l'Avantprojecte de l'Executiu local només fa referència a les concentracions de persones al carrer que puguin alterar l'ordre, sense al·ludir a la pràctica de la botellada de manera explícita.
Tot i això, l'ordenança proposta pels populars, que es debatrà al costat de la de la junta de govern al ple extraordinari convocat per a divendres que ve, també preveu la prohibició de la ingesta de begudes esperitoses en la via pública per part de menors d'edat, ja que la resta del contingut de l'esmentada norma és gairebé idèntic al del text aprovat per l'equip de govern de l'Ajuntament de Palma.
En qualsevol cas, Martínez ha manifestat la voluntat del seu grup d'arribar a acords i de consensuar el contingut de la normativa que reguli la botellada, i ha reconegut la possibilitat d'arribar a un acord que combini les dues ordenances. Tot i tot, el portaveu ha recordat una vegada més que el PP té 14 regidors al consistori davant dels 13 que posseeix l'Executiu municipal.
En relació amb aquest consens perseguit per totes les formacions, cal destacar que la comissió de Serveis a la Ciutadania convocada per a la tarda d'aquest dimarts s'ha ajornat al pròxim dijous, 29 de juliol, amb la finalitat de disposar de «més temps» perquè els partits polítics del consistori puguin acostar postures respecte a la regulació del consum d'alcohol en la via pública, segons ha anunciat Cort en un comunicat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Totes aquestes iniciatives per a prohibir el botellot només són per a què els negocis puguin seguir pegant "clavades" amb els preus de les begudes. També és cert que els que hi participen deixen l'espai en estat molt penós i fent destrosses innecessàries. Jo demanaria una més seny al jovent i més presència policial per tal d'evitar el gamberrisme.
D'ençà que van d'abanderats defensors dels treballadors (quina ironia!) s'han tornat més reivindicatius i exigents que ningú. Ja veurem què faran quan tornin a ocupar despatxos oficials.