La naviliera Baleària posarà en marxa el pròxim dia 14 el primer enllaç marítim regular directe entre Palma i Formentera, que es realitzarà tots els dilluns i divendres durant la temporada d'estiu.
Segons ha informat la companyia en un comunicat, el trajecte serà cobert amb el ferri "Passió per Formentera", que té capacitat per a 800 passatgers i 107 turismes.
Aquest mateix vaixell realitzarà cinc dies a la setmana l'única connexió directa existent en l'actualitat entre la península i Formentera, que enllaça Dènia (Alacant) i el port formenterenc de La Savina en tres hores i mitja.
Els trajectes directes entre Palma i la menor de les illes Pitiüses, que es faran en quatre hores, partiran els dilluns i divendres des de Formentera a les 8.30 hores i retornaran des de la capital balear a La Savina a les 13.15 hores.
Fins a la posada en marxa d'aquests enllaços, les connexions marítimes entre Palma i Formentera es realitzaven sempre amb escala a Eivissa.
Primer la càrrega de cotxos hauria de anar amb vaixell de càrrega.
Ficar 107 cotxos a Formentera ès exagerat i també inútil, millor ès llogar motos o bicicletes, També Mallorca no necessita més cotxos, ja n'hi ha de lloguer.
Segon el nombre de passatgers ès també exagerat, que són 800, de un cop a Formentera queda saturada.
La embarcació més adequada per enllaçar illes serien les llanxes, que per el cas de Formentera-Mallorca podrien tenir una capacitat màxima de 100 passatgers, sense camarots i que podrien assolir una velocitat de 1'5 la dels ferrys, o sigui tres hores i una sola unitat podria fer dos viatges de anada i dos de tornada o sigui 400 passatgers cada dia, que serien uns 2800 passatgers per setmana, lo contrari dels ferrys que només farien quatre viatges i 2400 passatgers i dos dies a la setmana.