TW
0

L'Empresa municipal d'aigües i clavegueram de Palma (Emaya) es troba en una situació econòmica difícil. Aquest 2010 l'Ajuntament ha detectat una pèrdua en els ingressos de l'entitat per valor d'uns 8 milions euros. Segons va manifestar ahir el regidor d'Hisenda, Andreu Alcover, aquesta davallada en els comptes es podia haver previst fa quatre anys i atribuí la situació a la "mala" gestió de la presidenta del grup, Cristina Cerdó. La raó principal de les pèrdues prové del fet que Emaya ha deixat de recaptar els ingressos que tenia prevists en la recollida i el tractament de residus sòlids i urbans (Tirme) a causa de la posada en funcionament de la tercera línia d'incineradora.

Per Alcover, l'empresa ja tenia coneixement, al principi del mandat, que quan es posàs en marxa el tercer forn crematori els ingressos en recollida de residus davallarien. Tot i així, la direcció d'Emaya que presidia l'exregidora d'UM no va fer cap pla a mitjà termini per pal·liar aquests efectes. "La situació econòmica que afronta Emaya requereix una actuació d'urgència", va admetre el regidor d'Hisenda. Amb tot, precisà que l'empresa no corre el risc, encara, de caure en fallida. Per aquesta raó, ahir es va reunir la comissió no permanent per elaborar un pla de sanejament de l'empresa. La creació d'aquest grup va ser aprovada en el darrer ple i és format per representants de tots els partits polítics de Cort.

En la primera sessió d'ahir va ser present l'actual presidenta en funcions d'Emaya, Malene Tortella (vicepresidenta i gerent de l'empresa -mà dreta de Cerdó-), i la comissió li va exigir que facilitàs tota la informació de l'entitat per tal de poder elaborar una estratègia de recuperació econòmica del grup. Segons Alcover, d'ençà que Emaya pateix aquesta situació "anòmala", sota el control d'un partit que no està dins el govern municipal, l'Ajuntament ha reclamat dades i informació de l'empresa sense que la direcció d'Emaya posàs les coses fàcils. En aquests moments, segons Alcover, falten documents rellevants per poder començar a abordar un pla de sanejament, com ara tota la documentació relativa a Recursos Humans i a contractacions de personal.

En aquest sentit, la comissó va acordar reunir-se el proper dimecres i la direcció de l'empresa es va comprometre a facilitar aquesta informació. En cas contrari, Alcover, que ja fa tres mesos que exigeix els documents, es veurà obligat a adoptar mesures "més expeditives", com ara haver de recórrer a la intervenció municipal per recuperar la informació.