El Servei d'Emergències rebé un total de 1.032 telefonades a partir de les 00.00 hores i va haver d'atendre prop de 500 incidències (el 63% a Palma), des que s'activà l'alerta taronja a les 11.00 hores del matí, relacionades amb la caiguda d'arbres i d'objectes perillosos i amb el vent, que arribà fins als 100 quilòmetres per hora a la zona del Llevant de Mallorca i Menorca. D'altra banda, segons les dades que va facilitar l'Agència Estatal de Meteorologia a Balears, la cota de neu va baixar dels 900 als 300 m i les temperatures descendiren de manera progressiva amb una diferència de quatre graus de mínima respecte a la mitjana assolida el dia anterior. Algunes poblacions, com Lluc, van tenir una mitjana de 7 graus de màxima i una mínima de 3. A Palma les temperatures van passar dels 13 de màxima als 3 de mínima, a Portocolom dels 12 de màxima als 6 de mínima i a sa Pobla dels 12 als 4 graus.
Des de primera hora del matí i fins al migdia, els Bombers de Mallorca van estar treballant per atendre més d'un centenar de sol·licituds d'ajuda que van rebre de ciutadans per arreglar els danys produïts pel temporal. La major part de les incidències es van localitzar a Calvià, Andratx, Estellencs, Banyalbufar, Esporles i Puigpunyent (Galilea). Els principals desperfectes van ser ocasionats per la caiguda d'arbres a la via pública i a les carreteres i per l'afectació de les línies elèctriques aèries (baixa tensió). Així, les carreteres Ma-10 (tram Estellencs-Andratx) i Ma-1101 (Puigpunyent-Esporles) van quedar tancades al trànsit i tres brigades del departament d'Obres Públiques, amb un total de 20 operaris, van estar treballant en la retirada de pedres, arbres i senyalització que van caure sobretot a la zona de Palma i de Calvià.
La capital balear va resultar especialment castigada pel vent, amb bufades de 120 quilòmetres per hora, i la intensa pluja, que van ocasionar danys materials. La Policia Local va fer 200 serveis des de primera hora del matí i els agents van intensificar el control de trànsit per problemes amb semàfors. Al passeig marítim, davant la Llotja, la caiguda d'un pi sobre la calçada féu que s'hagués de tallar el pas en direcció a l'aeroport i la circulació es va desviar cap a l'avinguda Argentina, la qual cosa causà nombroses retencions. A més, la Policia Local va restringir l'accés al castell de Bellver després que un pi caigués sobre les dependències de la Policia Muntada. També a la plaça de la Porta de Santa Catalina molts arbres van quedar completament malmesos.
Els Bombers de Palma reberen més de 200 cridades i varen efectuar uns 40 serveis. Amb tot, algunes escoles de Primària anul·laren les classes dels menors de 12 anys com a mesura preventiva.
Entre les 08.23 i les 10.20 hores va quedar tancat el port de Palma i les ratxes de vent de fins a 100 quilòmetres/hora que durant el matí assolaren l'Illa també van impedir que el vol 8101 de la companyia Air Nostrum, que a les 07.30 hores feia la ruta Eivissa-Palma, pogués aterrar a l'aeroport de Son Sant Joan, de manera que l'avió, amb els 15 passatgers a bord, va haver de tornar a l'illa pitiüsa. Fonts d'AENA a Palma van informar que aquest aparell no va poder enllaçar després amb el següent vol, el 8629 Palma-València, també amb 15 viatgers.
Avui, neu al nivell de la mar
L'Agència Estatal de Meteorologia a les Balears preveu per a avui la possibilitat que la cota de neu es pugui situar als 300 metres i excepcionalment podria arribar fins al nivell del mar. Amb totaixò, pronostica una moderació dels fenòmens meteorològics adversos que "no aniran a més". Es preveuen intervals nuvolosos amb pluja i ruixats dèbils i ocasionals. Les temperatures podrien experimentar d'un lleuger a moderat descens de dos graus amb gelades molt dèbils a la serra de Tramuntana durant la matinada. El vent del nor-oest anirà en augment al llarg del dia i passarà de moderat a fort amb ratxes entre els 70 i els 80 quilòmetres, tot i que amb una baixada. En alguns cims de Mallorca, les ratxes poden arribar als 100 km/hora.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si aquest règim de plogudes continua així, jo proposaria que es prengués en compte la conveniència de canviar els conreus tradicionals del blat, la xeixa, l'ordi i la civada pel de l'arròs.
Que no veis que sa foto és den JR....???
Avui dissabte ha nevat a Eivissa, un fet bastant inusual
És molt fàcil confondre Alaró i Alaior XD
Mem, si ha confós Alaior per Alaró.
A Alaior no ha fet neu. Aquesta fotoi el peu de foto deuen ser d'arxiu. Vaja merda de diari