Aquesta declaració l'ha efectuat Triay durant una roda de premsa de presentació del Seminari "Ciutats Portuàries Insulars", que l'Associació de Ports i Ciutats de l'Europa Meridional (REPTI) ha organitzat el pròxim divendres en la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma.
"És cert que el port, tot els ports, han estat històricament durant molt temps allunyats de les seves pròpies ciutats, i fins i tot han creat la tradició de tancar els seus recintes portuaris separant-se d'aquestes", ha manifestat Triay.
Si bé, aquesta indiferència de la gestió portuària respecte a les ciutats "ja no és possible avui dia". De fet, el propi consell d'administració de l'Autoritat Portuària de les Balears està compost per representants dels ajuntaments afectats, dels consells insulars i del Govern balear. A més, ha ressaltat, també hi ha representants del sector nàutic i dels usuaris dels ports.
La finalitat, ha assegurat el president, és que "els ports siguin el més urbans possibles i que la ciutat sigui el més portuària i marítima possible".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A Palma no sé que passa.A Maó Autoritat Portuaria actua d'esquena al poble.Adjudica concessions a empresses privades que multipliquen el pere dels amarramants fins i tot per 10.No deixa espai per a les embarcacions petites, les de tota la vida.I exprem fim al màxim la capacitat del port, amb la consecuencia de que les platges estan abarrotades de embarcacions fins el punt que es complicat fondejar.Els amarraments del port de Maó s'han multiplicat casi per 10 els darrers 20 anys, i encara no s'acabat.Jo tenc el meu llaüt en venda....