TW
0

El Govern balear construeix un nou institut a Manacor en un solar que als anys seixanta era envoltat per terres fèrtils. Es tracta del barri de Son Fangos, situat a la sortida de la ciutat en direcció cap a Felanitx. Durant boom turístic aquestes terres es van vendre a famílies treballadores procedents de la Península. L'any 1972 ja hi havia 122 veïns i tots aixecaren les seves cases sense endollar cap màquina perquè no existia subministrament elèctric i esquivant els policies municipals, que llavors exercien de zeladors d'obres.

Sense recepcionar

Els habitants de la barriada sempre han estat els grans desprotegits de l'urbanisme de la ciutat. Varen haver de viure amb amenaces d'esbucament i amb acusacions de barraquisme els anys setanta, varen haver de lliutar per aconseguir fluid elèctric i, finalment, les normes subsidiàries del 1979, que encara regeixen les construccions de la ciutat, atorgaren la carta de ciutadania als domicilis del barri.

Amb el tems hi arribaren alguns serveis, com la recollida de fems, el clavegueram i la possiblilitat de tenir telèfon. Amb tot, Son Fangos és encara un espai sense recepcionar, és a dir, la majoria de carrers no són de l'Ajuntament i són els veïns els que se n'han d'encarregar del manteniment.

Per això els residents no entenen com el Consistori recepciona i legalitza urbanitzacions de luxe allunyades del nucli urbà mentre que aquesta històrica barriada està deixada de la mà de Déu.