l'Agrupació de taxis de la patronal CAEB estudia emprendre accions legals contra el regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, i té la intenció de convocar mobilitzacions. El secretari de l'Agrupació, Florian Talaya, argumenta que ha de quedar nul "de ple dret" el referèndum convocat per Cort entre avui i demà per reestructurar la gestió del servei municipal d'autotaxi. En el qüestionari s'avaluen 8 aspectes. El més destacat fa referència al sistema de torns en temporada baixa, és a dir, el sector haurà d'escollir entre mantenir l'actual regulació, una modificació dels torns B 8 segon conductor) que eleva a 9 dies llliures mensuals, i l'eliminació dels segons conductors. El cas és que, pel que fa al secretari, a la comissió de seguiment del taxi de dia 8 de setembre s'acordà fer una enquesta que havia d'efectuar-se a les dependències municipals de l'avinguda de Sant Ferran entre les 08.30 hores i les 18.30 hores.
En un principi, segons corrobora el vicepresident de Caeb Taxi, Toni Bauzà, l'Agrupació acceptà aquest acord i fins i tot animà els seus associats a participar en el procés. No obstant això, l'Agrupació denuncia que dia 11 de setembre el regidor de Mobilitat canvià les regles una vegada iniciat el procés consultiu i autoritzà, sense previ avís, a les diferents associacions del sector que una urna es desplaçàs amb un funcionari municipal a les dependències de la ASATM, la patronal de la Pimem, que presideix Biel Moragues. La CAEB recrimina que hi hagi titulars de llicències que puguin votar en les dues meses electorals, atès que el llistat que hi haurà a les dues seus és el mateix. "Entra la possibilitat que hi hagi socis d'aquesta patronal que una vegada votin a la seu de la patronal de Pimem es dirigeixin a Sant Ferran a execir novament i puguin fer-ho, ja que no hi ha coordinació entre els dos funcionaris que recullen els vots", denuncià Talaya.
En el cas d'incompliment dels acords presos durant la comissió de seguiment, la patronal CAEB de taxis amenaça de convocar mobilitzacions. Així mateix, i amb vista que no hi ha consens amb les diferents patronals del sector, aquesta Agrupació exigeix com a alternativa que es mantingui l'actual sistema de torns. Ara mateix Pimem planteja un programa únic que, segons la CAEB, deixa sense operativitat totes les llicències en temporada baixa durant 8 hores diàries més 6 dies lliures al mes. Aquest model fa desaparèixer el Torn B, mentre que l'Associació d'autònoms del taxi sol·licita elevar les jornades de paralització de l'activitat a dues quinzenes i 9 dies al mes, per la qual cosa resultarien 75 dies per al torn B, en lloc dels 60 actuals, i el torn A es veu obligat a aturar-se 10 hores diàries.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.