El GOB, el col·lectiu Grup d'Amics en Defensa del Medi Ambient (GADMA) i el partit Sineuers Independents estan decidits a sumar esforços per "donar a conèixer que les noves rondes de circumval·lació i les millores viàries de la xarxa de carreteres secundàries no responen a necessitats del trànsit, sinó que afavoreixen l'expansió urbanística i el creixement de molts municipis", explicà ahir la portaveu del GOB, Margalida Ramis.
Corrupció política
De fet, els portaveus dels tres grups estan d'acord que la majoria de projectes prevists en el pla director sectorial de carreteres "mantenen un model agressiu i corrupte hereu del pla aprovat pel PP i per UM". En aquest sentit, la representant del GOB recordà que "Francina Armengol va assumir un compromís en el seu discurs d'investidura que no compleix, perquè els doblers del conveni de carreteres hi són i els sospitosos de corrupció que dirigeixen els projectes viaris tenen ganes de gastar-los". A més, els tres col·lectius han denunciat que "l'acurçament de distàncies entre els pobles de la Part Forana i Palma té per objectiu la consolidació de tot Mallorca com una àrea metropolitana de Palma".
És a dir, una xarxa de carreteres que "facilita el creixement dels pobles fins ara preservats de l'abús urbanístic i els converteix en autèntiques ciutats dormitori". Per la seva banda el portaveu de GADMA, Bernat Fiol, ha recordat que "molts dels polítics que governen actualment es manifestaren en contra d'aquest pla i del desgavell urbanístic que imperava en els temps del PP, un desgavell que malauradament continua". En aquest sentit Joan Munar, representant de Sineuers Independents, destaca que "el pla de carreteres es pega coces amb el Pla Territorial de Mallorca (PTM) perquè aquest no preveu un creixement de població tan gran com perquè s'hagin d'obrir noves carreteres i crear nous eixos viaris".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.