La delegació del Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament de les Illes-Intersindical (STEI-i) a Inca reclamà ahir a l’Ajuntament, a la Conselleria d’Educació i Cultura i a la resta d’administracions un repartiment equitatiu de l’alumnat immigrant entre tots els centres educatius de la ciutat. Segons xifres facilitades per l’STEI-i, però que provenen de la mateixa Conselleria, els col·legis i instituts de la xarxa de titularitat pública d’Inca concentren la major part d’alumnes d’origen estranger. Pel que fa a educació primària, les xifres de les tres escoles de la xarxa pública tenen entre un 35 i un 57 per cent d’alumnes estrangers, mentre que la mateixa proporció, en els sis centres concertats de la ciutat, se situa només entre el 4,3 i el 18 per cent.
Els casos més extrems són el del CEIP Llevant, 142 alumnes dels 250 que té són immigrants –és a dir, un 57 per cent del seu alumnat és de fora– i, en sentit oposat, el del col·legi Beat Ramon Llull, on només 48 dels 1.105 alumnes que té són immigrants –això és un 4,3 per cent del total. En els centres de secundària, la proporció d’alumnes de fora no és tan elevada com en els de primària. Actualment, a Inca hi ha més de mil alumnes d’origen estranger matriculats (el 17 per cent del total). Tal com subratllà Jordi Poquet, membre de l’STEI-i, "les administracions han de posar fil a l’agulla i combatre aquesta situació prenent mesures valentes". Poquet reconegué que el dret a una educació integradora i en igualtat pot xocar amb el de la lliure elecció de centre, "però per sobre de tot això, cal garantir als alumnes l’oportunitat de convertir-se en ciutadans de ple dret", afirmà.
Per aconseguir aquest objectiu, Poquet instà la conselleria d’Educació "a reformular la normativa que regula la contractació d’alumnes". Cal recordar que precisament ahir s’obria el període d’admissió i prescripció de nous estudiants per al curs 2009-2010. Segons Neus Santaner, coordinadora de la seu de l’STEI-i a Inca, "la situació d’una injusta distribució de l’alumnat estranger podria fraccionar la societat inquera: cal actuar". Santaner també remarcà que la intenció del sindicat "no és enfrontar la xarxa pública amb la privada".
Dos centres nous
Davant aquesta situació, l’STEI-i també adreçà altres reclamacions a l’Ajuntament i a la Conselleria d’Educació. Una d’elles és la construcció de dos centres públics nous a Inca "per tal de mantenir les ràtios que marcava la Llei Orgànica d’Educació" i per posar fi al dèficit de places en centres públics. Concretament, l’STEI-i exigeix la construcció d’un col·legi d’educació infantil i primària i un d’educació secundària, batxillerat i formació professional. Una altra de les reivindicacions que el sindicat adreçà a les administracions és la correcta dotació de personal educador complementari, com són educadors de carrer, educadors socials i mediadors cultural, i l’increment de personal d’administració i serveis necessaris als centres públics. Santaner també va exigir "la gratuïtat total de l’ensenyament, dels 3 als 16 anys, a tots els centres d’Inca" ja que, segons afirmar, "la gratuïtat no existeix al cent per cent als centres privats concertats". En aquest sentit, Santaner va explicar que, per exemple, algunes escoles concertades fan pagar als pares dels al·lots hores de classe no lectives (per tant, no subvencionades per la Conselleria d’Educació).
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Evidenment la solució és l'aturada de més immigrants a l'illa que tenen fills com conills.AIXÒ JA ÉS MASSA
No se tracta de distribuir alumnes, ja que ho fotram tot. Ès millor abans preparar-los fins que sàpigan i entenguin las llenguas, una vegada que aprovin l'ingress ja podran accedir a centros de education igual que els altres alumnes.