TW
0

Els veïns del barri de Pere Garau han iniciat una campanya de recollida de firmes per mostrar el seu "absolut desacord" amb la supressió de places d’aparcament i problemes circulatoris a causa dels carrils bici que hi ha executat l’Ajuntament de Palma. Segons Catalina Aguiló, presidenta de l’Associació de Veïns Garau-Columnes, els carrils bici han llevat un centenar de places al barri: una quarantena al carrer Luca de Tena, quaranta més a Capità Vila i prop d’una quinzena a la plaça del mercat. Aguiló és membre de la comissió per a la defensa dels interessos del projecte de reforma de Pere Garau, una plataforma de debat creada pels mateixos veïns del barri amb l’objectiu de formular peticions i demandes perquè el Consistori les tingui en compte a l’hora de fer efectiu el pla de rehabilitació. Bartomeu Vives, pertanyent a l’Associació Reis Catòlics, reivindica també "més seguretat ciutadana; no basta un policia de barri per a una zona tan extensa".

Així mateix, en la campanya de recollida de firmes, les entitats veïnals reivindiquen poder "decidir les actuacions que l’Ajuntament vulgui realitzar en la seva barriada", diu Vives. La presidenta de Garau- Columnes afegeix que la línia d’actuació de la corporació municipal és "equivocada" i, "en conseqüència, estam disposats a convocar i dur a terme totes les accions que creguem oportunes o convenients per a la defensa dels interessos de la zona". Entre altres demandes, els veïns reclamen que sigui prioritari descol·lapsar el centre de salut. "Volem poder anar al metge abans de vuit dies i necessitam que els nostres fills accedeixin al col·legi", matisa Catalina Aguiló.

En tot cas, el carril bici és una de les primeres iniciatives que el Consistori ha engegat dins el projecte de reforma. Des de l’Ajuntament, s’ha ofert als residents i als comerciants d’aquest indret poder deixar el cotxe a l’aparcament dissuasori del carrer Manacor a canvi de 70 euros mensuals si és tot el dia o de 25 euros si s’hi deixa estacionat només en horari nocturn. "Hi ha molts veïns que no es poden permetre aquest luxe", recalca la presidenta. Paral·lelament, el Consistori té previst construir un aparcament subterrani rotatori a la plaça del mercat de Pere Garau, però el projecte pot allargar-se uns dos anys. "Fa temps que el sector veïnal i comercial de la barriada el reclamam, igual que la instauració de l’ORA en tots els carrers amples i estrets per evitar que la gent que treballa al centre hi aparqui els cotxes des del matí fins a la nit", afegeix.