TW
0

Cort estudia la conversió del passeig marítim en una via lenta, la qual cosa implicaria la instal·lació de semàfors a la zona que va des del parc de la Mar fins al polígon de Llevant, just davant del palau de congressos, ara en construcció. Per fer-ho possible també hi ha un estudi d’una reducció de carrils destinats al trànsit a tot el passeig marítim. El projecte es planifica a llarg termini, ja que perquè sigui possible s’haurà de construir el segon cinturó de Palma, concebut com a via ràpida i que permeti descongestionar el trànsit a primera línia.

Aquesta conversió en via lenta suposaria un gran avanç en la futura concepció de la façana marítima com un espai destinat a vianants i es donaria unitat a tota l’àrea costanera de Palma, des del palau de congressos fins al moll de Peraires.

No obstant això, Cort vol ser realista. La densitat actual del trànsit a la zona és enorme, l’autopista comença pràcticament a l’altura del parc de la mar i passa pels antics solars de Gesa, cosa que fa impossible dur a terme el projecte de moment. S’ha de pensar que diàriament passen per la primera línia milers de vehicles provinents de la zona de Calvià, Andratx i de la banda més de ponent de Palma que l’utilitzen com a carretera més pràctica per arribar a la seva destinació. A més, s’ha d’afegir que la via de cintura es troba saturada i que també espera la construcció d’un tercer carril en la seva part central. La reconversió del passeig marítim depèn dels convenis de carreteres i de l’edificació del segon cinturó.

Si sortís endavant el projecte, la reducció de carrils per a cotxes entre el parc de la Mar i el palau de congressos permetria acostar aquestes zones a la línia costanera i faria molt més aprofitable l’immens espai. A més, donaria sentit al palau de congresos, que actualment es construeix amb la seva façana principal encaixonada contra una autopista i en el lloc amb més tràsit. A part d’això, faria possible que s’hi instal·làs el tramvia.