Aquests establiments no han aconseguit encara les llicències necessàries per poder desenvolupar la seva activitat, tot al contrari que Únic i sa Plaça, que han esquivat a darrera hora l’ordre de tancament. D’altres varen realitzar obres just abans que se’n fes públic el primer anunci. D’aquesta manera, la Sala ha complit amb la seva obligació de precintar els bars que no compleixen la normativa, després de poc més de 15 dies de "rebel·lia" dels esmentats locals, els quals no varen fer cas del primer avís de tancament per part de l’Ajuntament de Manacor. Ara, els bars d’oci nocturn que han quedat afectats per aquesta mesura hauran de resoldre aviat la seva situació si volen exercir l’activitat.
Renous
El precintament d’aquests bars no soluciona ni de bon tros els problemes de renou al carrer que provoca la manca de consideració d’uns quants. De fet, el motiu principal de la denúncia que presentaren 28 veïns del centre contra el Consistori foren les molèsties dels dotze locals de la ciutat, per la qual cosa demanaven una indemnització d’1.562.400 euros. Alguns residents consultats per aquest diari han manifestat que la Sala només executa l’obligació de fer complir la normativa amb els precintes, però en realitat no afronta el problema del desordre al carrer amb mesures concretes, tot i les campanyes engegades pels bars. Ara per ara, l’equip de govern de l’Ajuntament continua sense fer cas de les propostes que en aquest sentit ja s’han elaborat.
En declaracions a TV Mallorca, el delegat de Comerç de l’Ajuntament de Manacor, Andreu Vecina, manifestà que espera que els locals d’oci nocturn afectats "tenguin aviat els permisos per poder desenvolupar la seva feina". També els desitjà que "l’activitat nocturna i el dret al descans puguin anar units". Tanmateix, Vecina digué que rebien pressions de l’associació de comerciants pel fet que aquests precintes facin minvar l’afluència de gent els caps de setmana i això repercuteixi en la resta d’oferta comercial, com també que l’han emplaçat a "fer algun tipus de campanya però que no està a les nostres mans". L’ordre de tancament ha provocat més d’un maldecap per l’efecte dòmino que suposaria aquesta denúncia si es revisassin les llicències de què disposen tots els establiments de Manacor.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.