El perfil sociolaboral dels usuaris de Projecte Home Balears (PHB) que van assistir entre gener de 2007 i juny de 2008 als programes 'Horabaixa' i 'Base' de l'associació és majoritàriament d'homes d'edat mitja de 31,6 anys, amb estudis bàsics incomplets o sense estudis, i ocupats, de forma més representativa al sector de la construcció, segons l'organització.
Així ho va expressar avui davant dels mitjans de comunicació, el president de PHB, Bartomeu Català, qui va destacar que aquests resultats s'han extret de l'estudi en el que han participat un total de 357 persones que van acudir des de l'any passat, i fins a mitjans d'aquest, a l'associació per demanar ajuda respecte a un problema d'addicció.
En aquest sentit, Català va destacar que es tracta de característiques sociolaborals, ja que no es tracta” d'un estudi sobre les diferents substàncies a les que són addictes els usuaris i usuàries de PHB.
Així mateix, i quant a les dades estadístiques, el president de la institució va apuntar que després de l'estudi es desprèn que durant aquest període -gener de 2007 i juny 2008- el 84,8% dels usuaris van ser homes, mentre que el 15,2% correspon a dones de l'arxipèlag.
En quan al nivell d'estudis dels participants en aquest informe, el 54,4 per cent correspon a persones amb estudis bàsics incomplets o sense estudis; amb estudis bàsics, el 29,8%; mitjans (12,3%); superiors (3,5%).
PER PROFESSIONS, ELS OBRERS “AL CAPDAVANT”
Quant a les professions més habituals, Català va sostenir que les persones dedicades al món de la construcció són les que “són al capdavant”, representant el 24,7 per cent del total dels ingressats en PHB al llarg de 2007, a través d'una estadística d'elaboració pròpia, i segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística, i referida a l'ocupació, masculines -en ser el col·lectiu majoritari a l'associació-, a l'arxipèlag.
En segon lloc es troben cambrers i cuiners, amb un 19,5 per cent, i en tercer lloc se situen els electricistes, pintors i instal·ladors, amb la representació del 10,4 per cent.
PREVENCIÓ I TRACTAMENT, NECESSARIS
A través dels resultats d'aquest estudi, es desprèn la necessitat de la prevenció i el tractament de les drogodependències entre els diferents col·lectius laborals que hi ha a les illes.
Així mateix, Català va informar de què “tot i els moments de crisi econòmica”, s'observa que el percentatge d'usuaris que van acudir a Projecte Home Balears durant 2008, i fins al mes de juny, ha augmentat dins del sector de la construcció, únic sector que ha vist incrementat la seva 'participació', passant d'un 29,3 per cent el 2007, a un 35,8 per cent en els sis primers mesos de l'any.
Projecte Home Balears, amb centres a Mallorca, Menorca i Eivissa, ha atès al llarg dels seus vint anys de vida, des que es va fundar en 1987, prop de 6.000 persones amb problemes de drogodependències, que han participat en algun dels més de 20 programes dels quals disposa l'organització.
Així, en el conjunt dels més de 20 programes que es desenvolupen al PHB, un 65 per cent de les persones acaben els processos, d'una durada aproximada d'entre 2 i 3 anys. Tanmateix, un 35 per cent abandona el projecte de manera voluntària i, en ocasions, això es tradueix en retorns a l'organització passats uns mesos.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.