TW
0

"Si fem arribar el tren fins al Fogueró d’Alcúdia, deixarem la gent enmig del camp, i el nostre objectiu és arribar el tren al teixit urbà". El conseller de Mobilitat del Govern, Biel Vicens, defensà així l’estudi presentat dimecres passat que connecta el municipi de sa Pobla fins a la rotonda de la carretera cap al Port de Pollença, al municipi d’Alcúdia, i que ha provocat les queixes dels batles de la zona.

Vicens explicà que, "si fem arribar el tren fins al Fogueró, la línia quedarà tancada, per la qual cosa no podrem entrar dins el teixit urbà i ens trobarem amb molts problemes ambientals i de mobilitat".

Pel que fa a l’aspecte ambiental, el conseller puntualitzà que "el corredor de l’Albufera afecta Àrees d’Alt Nivell de Protecció (AANP) i el Pla Territorial no ho permet. A més, també ens trobam amb una zona ANEI, una ARIP i una altra inclosa dins la Xarxa Natura 2000, pel fet que és molt difícil que ens deixin passar una línia ferroviària per aquestes zones. La tramitació necessària perquè ens donin permís per construir la via també seria molt llarga i ens obligaria a tornar deixar el projecte dins el calaix".

Quant a l’aspecte de mobilitat, el conseller Vicens assegurà que "amb la nova proposta s’acosta més el tren al teixit poblacional que al cap i a la fi és l’objectiu del tren". Vicens manifestà que "si el corredor arriba fins a l’entrada d’Alcúdia es millora la connexió amb el Port de Pollença i els usuaris es trobaran enmig del nucli urbà i no a una zona allunyada sense cap tipus de connexió amb altres mitjans de transport com és el Fogueró".

El conseller de Mobilitat també parlà de l’afectació al territori. "Està clar que moltes finques es veuran afectades per la construcció de les vies, però vull deixar clar que no es tracta d’una carretera, per la qual cosa no es consumeix tant de territori". Si el corredor anava per l’Albufera només s’afectaven les finques del municipi de sa Pobla, "però amb el nou traçat també es veuen implicats terrenys d’Alcúdia, tot i que s’ha de consensuar amb els batles el traçat definitiu de les vies".

Finalment, el conseller de Mobilitat avisà que "ens trobam en un moment de crisi econòmica i l’inici d’aquestes obres suposaria poder assignar 400 milions d’euros al tren fins a Alcúdia".

Suport del GOB
El grup ecologista GOB també manifestà ahir que consideren "idoni" el nou corredor viari proposat per la Conselleria de Mobilitat. Els ecologistes exposen que "l’alternativa proposada amb anterioritat travessava durant 1,5 quilòmetres zones protegides, un impacte que des del GOB consideram inadmissible".

Des del punt de vista territorial, el GOB veu amb bons ulls que es construeixi la nova infraestructura al costat d’una d’existent com és la carretera i avisen que "són moltes les estacions de tren que no acaben de tenir un nombre significatiu d’usuaris perquè es troben allunyades dels nuclis urbans", com passaria amb el tren d’Alcúdia si arribàs al Fogueró.