TW
0

J.A.T.B. (Madrid, 1968) prefereix ocultar el seu rostre, nom i llinatges per por del nazi que el passat cap de setmana l’agredí, a ell i dos amics, pel fet de ser gais. Els mirà amb cara de fàstic i els atacà amb un ca pitbull. Tanmateix, ha posat el cas en mans de l’opinió pública. Creu que s’han fet molts avenços i confia en la Justícia, però demana que l’agressor vagi a presó.

És el primer pic que patiu una agressió així?
Sí, és la primera vegada.

Les parelles gais poden comportar-se amb normalitat als llocs públics?
En general sí, si no topes amb energúmens com aquest.

Com vos vàreu sentir després de la pallissa?
Fet pols, tant psíquicament com anímicament. Entre els cops i el fet de ser agredit només per ser homosexual, et quedes molt malament, no t’ho pots ni creure. Et quedes fet una merda.

Quan vàreu ser conscient que estàveu sent agredit per la vostra condició d’homosexual?
Des d’un primer moment l’agressor ens cridà: "marietes! marietes de merda!". Amb això ja n’hi va haver prou.

Després que passàs tot, vos sentíreu defensat per la societat?
Plenament, tant per la Policia com a l’hospital, i també per vosaltres, els mitjans. I, és clar, per Ben Amics, l’associació de gais i lesbianes.

Creis que normalment es denuncien aquests tipus d’atacs?
Sí, de fet, jo no vaig dubtar-hi ni un moment. Els danys físics són molt greus, però els morals són molt pitjors. Et passes la vida lluitant pels teus drets i un imbècil com aquest nazi t’humilia per la teva condició sexual. Això no es pot acceptar de cap manera.

Per què deis que heu hagut de lluitar tota la vida?
Doncs per la meva identitat sexual. Ningú no t’ha de matxucar per res, però menys per la teva identitat.

I en quins àmbits heu hagut de lluitar més?
Jo he tengut molta sort, amb una família i entorn social fantàstics que han entès l’homosexualitat com una cosa normal. I en el món laboral també, potser perquè el meu aspecte no és el del típic gai amb ploma. Però tampoc no hauria de tenir cap problema si ho fos, tots tenim els mateixos drets. Ara bé, sovint te trobes que has de justificar-te o discutir per la teva condició. Hi ha gent que encara pensa que ser gai vol dir ser més dona, i això és un doi!

Per què no voleu mostrar el rostre?
Tem perquè l’agressor és un nazi, un skin que podria estar organitzat. Estic orgullós del que som, però davant de tot pos la meva vida i la meva integritat física en general.

Heu decidit posar el cas en mans de Ben Amics...
Sí, ho vaig tenir clar des del principi.

I això per què?
Perquè es tracta d’un atac homòfob contra tot un col·lectiu. M’atacà a mi com podria haver-ho fet a qualsevol altre. No per ser qui som, sinó per ser, com ell va dir, un "marieta de merda". És una agressió a tots els gais.

Ara passejau tranquil?
No, em fix més i vaig atent al que passa. Esper que amb el temps se’m passi aquesta por.

Confiau en una resposta adequada de la Justícia?
Sí, jo crec que la societat és cada cop més sensible...

Què enteneu com adequat?
Que l’empresonin i pagui pel que ha fet. Que no es pensi que pot anar així per la vida.

Què diríeu a l’agressor si el tinguéssiu davant?
El que ja li vaig dir: que és un nazi.