El cadàver de la dona apareix al costat de la furgoneta de la Guàrdia Civil, una vegada tret de l'aigua.

TW
0

J. J. Alcúdia

L'accident va ocórrer de matinada, però no es va descobrir fins a les set del matí, quan un veí va reparar un cotxe bolcat dins l'aigua. Només en sortia una part i en un primer moment es va pensar que no hi havia ningú a l'interior. La realitat, en canvi, era una altra. La Policia Local d'Alcúdia va ser la primera en desplaçar-se al canal, al costat de l'avinguda Pere Mas i Reus. Després van arribar els submarinistes de la Guàrdia Civil, el Grup Especial d'Activitats Subaquàtiques (GEAS) i es van submergir en el canal. Va ser llavors quan es va descobrir que a la part posterior de l'automòbil hi havia una dona, lògicament ja sense vida. Les portes del turisme, que va bolcar dins l'aigua, estaven encaixades en el fang del fons del canal i la víctima, encara que ho hagués intentat, no hauria aconseguit obrir-les.

Una grua va treure el cotxe de color blau i els submarinistes van revisar el perímetre pròxim, per si apareixia algun indici relacionat amb l'accident. L'aigua era molt tèrbola i la visió, a dos metres de profunditat, era molt limitada. El carrer va quedar precintat i els investigadors van descobrir que el Seat Ibiza havia copejat contra la vorera abans de caure al canal, a gran velocitat. Aquest detall explicaria que el cotxe hauria bolcat i atrapà mortalment l'única ocupant. El fet que María del Pilar Muñoz Bascuñana, de 40 anys, aparegués a la part posterior del vehicle seria una conseqüència de la violència de l'accident i que, en principi, no duia posat el cinturó de seguretat.

La Guàrdia Civil creu que l'accident va succeir de matinada, que la conductora es va despistar quan tornava a casa i va caure a l'aigua. La dona va poder ser identificada per la documentació que portava damunt i la que hi havia dins el cotxe.