L'exdirectora general de Teconoligia i Comunicació i cunyada de l'expresident Jaume Matas, Encarnación Padilla, assignà més de 20.000 euros en concepte de subvenció al Col·legi d'Enginyers Informàtics de Balears, el degà del qual és l'exgerent de Bitel imputat per malversació de cabals públics, Damià Vidal. L'ajuda econòmica que adjudicà Padilla fou rebutjada en repetides ocasions per la Unitat de Gestió Econòmica (UGE) de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern.
Els informes de la UGE asseguraven que les despeses no estaven justificades i, per tant, la subvenció no es podia concedir. Tot i així, asseguren les fonts oficials de la Conselleria, Padilla féu cas omís dels informes econòmics i es negà a signar la revocació de la subvenció que havia demanat el degà dels informàtics.
Malgrat la insistència d'Encarnación Padilla per assignar la subvenció de més de 20.000 euros, al final, els doblers mai no arribaren al Col·legi d'Informàtics. Segons expliquen des de la Conselleria, «perquè temes com aquest acostumen a anar amb força lentitud». Ara el director general és Antoni Manchado i, segons les fonts de la Conselleria, aquest estaria revocant la subvenció «després de comprovar» que els informes de la UGE negaven al Col·legi d'Informàtics la possibilitat de cobrar l'ajuda de 20.000 euros «per no estar justificada».
Les connexions
Curiosament, l'ajuda econòmica que aprovà la cunyada de Matas s'emmarcava en un acrod de col·laboració signat entre Damià Vidal, com a degà del Col·legi d'Enginyers Informàtics, i Lluis Ramis d'Ayreflor, com a conseller d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de Jaume Matas.
Aquest fet passaria desapercebut si no fos per les connexions entre Ramis, Vidal i Padilla a Bitel. El primer presidia el consell d'administració de Bitel quan Vidal, presumptament, s'apropiava dels fons públics de l'empresa pel benefici personal. I Encarnación Padilla també formava part del consell d'administració de l'empresa pública de serveis informàtics del Govern.
A més a més, l'acord que va donar lloc a la possibilitat de subvencionar el Col·legi d'Enginyers Informàtics es va signar molt poc temps després que es fundàs el col·legi, que ja va néixer enmig de la polèmica existent entre els informàtics de les Balears. Cal afegir que bona part dels imputats del cas Bitel-2 eren directius d'aquesta institució col·legiada de Balears.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.