El desdoblament de les vies permetrà més freqüències de tren l'any que ve

Les obres començaran en dos mesos i tenen un termini d'execució de prop d'un any

TW
0

ELENA BALLESTERO. Inca.

Les obres del desdoblament de la línia del tren des d'Inca fins a l'estació de l'Enllaç començaran en el termini aproximat de dos mesos i tindran una durada de prop d'un any. Els treballs, que tenen un pressupost global de 12.334.371,88 euros, permetran un augment de freqüències dels trens, i una millora de l'operativitat i de la seguretat del servei, sense les quals seria pràcticament impensable ampliar el servei del tren fins a Alcúdia i Artà.

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, presentà ahir el projecte del desdoblament que salva els sis passos que creuen la via, respectant els elements més emblemàtics com pot ser el conegut pont del tren de General Luque. «Està previst duplicar sis dels passos que creuen la via per poder-hi instal·lar la doble via, però el projecte prioritza la protecció de l'entorn, del sòl i de la vegetació, va dir el conseller Vicens, qui insistí: «Nosaltres no tiram ponts», en clara al·lusió al desmantellament del pont del tren a Palma durant el projecte de soterrament executat la legislatura passada.

Respecte al desdoblament de la línia del tren des de l'estació d'Inca fins a l'estació de l'Enllaç, Gabriel Vicens indicà que s'han cercat solucions tècniques per evitar la destrucció de l'esmentat pont. Així, a General Luque es construirà una galeria de formigó armat que permetrà duplicar la via, el mateix sistema que s'utilitzarà en l'encreuament amb Juníper Serra. La resta de passos que creuen la via són els de la carretera d'Alcúdia, el del camí vell de Muro, el de Son Ramis i un camí veïnal. Els passos de l'autopista i de la carretera de Sineu no tindran problemes, perquè es van preveure amb la construcció de l'autopista.

El conseller de Mobilitat va assegurar que l'execució de les obres no suposarà una interrupció del servei. «Farem un esforç en seguretat perquè el servei no s'hagi d'interrompre», va dir.

Gabriel Vicens va recordar que el projecte de desdoblament de la línia de tren entre Inca i l'estació de l'Enllaç (únic tram de la xarxa viària en el qual coincideixen trens ascendents i descendents en una sola via) està pendent d'execució des de juny del 2005. «El desdoblament formava part del pla director sectorial ja pressupostat el 2004 i el projecte del qual es va redactar el 2005, però no s'havia duit a terme», va dir. De fet, en el text dels pressuposts de 2004 ja constava que, ateses les mancances i deficiències estructurals detectades amb el primer increment de freqüències, des de l'entrada en funcionament de la línia a Manacor, «seria temerari continuar la politica d'obertura de nous corredors sense abans encarar amb rigor la reforma dels corredors i l'explotació existent».

El conseller de Mobilitat va explicar que «aquest tram de cinc quilòmetres és un autèntic coll d'ampolla, perquè hi coincideixen en una sola via els trens ascendents i descendents de les línies de sa Pobla i de Manacor».