TW
0

El traçat de tramvia de Palma a l'aeroport i a l'Arenal, que estan negociant Govern i Cort, retalla a la meitat els carrils de circulació rodada que ara hi ha a les Avingudes. També obliga a construir una nova via per darrere del Molinar perquè el carrer capità Ramonell i Boix quedarà ocupat pel nou mitjà de transport i només estarà obert als veïnats, igual que els carrers del Coll d'en Rabassa i de Can Pastilla, per on passarà.

Aquestes són algunes de les modificacions del trànsit que Govern i Ajuntament estan acabant de discutir per posar en marxa un tramvia que, en la major part del traçat, utilitzarà una plataforma reservada. És a dir, que la resta de vehicles no la podran envair. Les limitacions per al trànsit de vehicles, sobre les quals Cort encara té la darrera paraula, es preveuen compensar oferint un mitjà de transport ràpid i que no es vegi afectat pels embossos.

Segons el traçat proposat, el tramvia sortirà de la plaça d'Espanya i seguirà per les Avingudes fins al passeig marítim. Ocuparà la corona interior de les Avingudes o, el que és el mateix, els carrils que toquen al nucli antic. En principi es deixarà un espai reservat per a les dues vies del tramvia, un carril per als busos i un carril bici. Això podria suposar que, en alguns casos, s'arribàs a ocupar l'actual mitjana central de separació de sentits de circulació.

El tramvia també haurà de creuar el passeig marítim. Ho farà compartint la seva plataforma amb les actuals vies de circulació dels vehicles. El trànsit es regularà amb semàfors.

Entrarà al Molinar i creuarà el barri pel carrer capità Ramonell i Boix, una via que deixarà d'estar oberta al trànsit excepte per a veïnats. Això obligarà a obrir un nou vial per darrera del Molinar. En el cas del Coll d'en Rabassa, el metro lleuger també ocuparà el carrer principal i obligarà a desviar el trànsit habitual. A l'altura de Can Pastilla, es desviarà un ramal cap a l'aeroport, seguint un traçat similar al de la sortida de l'autopista. L'altre ramal continuarà fins a l'Arenal de Llucmajor en un traçat que encara està per concretar.

L'objectiu de Govern i Ajuntament és que les obres puguin començar la segona meitat de l'any, una vegada es tanqui aquest abril el conveni amb Madrid per finançar actuacions ferroviàries. Dels 662 milions que ha de suposar aquest conveni, 257 són per dur el tramvia de Palma fins a l'aeroport.

De fet, la connexió Palma-aeroport és una de les prioritats del Pacte, que es conscient de les dificultats de tenir acabada l'actuació abans de les properes autonòmiques de 2011. Es pretén que el tramvia tingui una freqüència de cinc minuts i que aquells que vagin o vénguin de l'aeroport tinguin menys aturades que els altres per oferir un servei més ràpid que el del bus. La previsió és que transporti més de 15 milions de passatgers a l'any.