TW
0
LL.P. / E.P. Palma. L'aerolínia regional Air Nostrum, que comunica les Illes Balears entre si i que també ofereix vols entre l'Arxipèlag i la Península, anuncià ahir que mantindrà totes les rutes interinsulars durant la tardor i l'hivern, però demana «flexibilitat» en les tarifes que estableix la declaració d'obligació de servei públic. Així es manifestà ahir el conseller delegat d'Air Nostrum, Carlos Bartomeu, després de ser rebut en audiència al Consolat de la Mar pel president del Govern, Francesc Antich. A la reunió també hi assistiren el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens; la directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual; i el director general de la companyia aèria, Miguel Àngel Falcón. Bartomeu explicà que en la reunió Air Nostrum es comprometé a mantenir aquestes rutes durant la temporada baixa amb la mateixa freqüència que ara per a l'estiu. Això suposa vuit vols setmanals entre Mallorca i Menorca, el mateix nombre amb Eivissa, i quatre entres les dues illes menors que s'ofereixen des d'abril i que, «en principi, es mantidran», assegurà.

A canvi d'això, el conseller delegat d'Air Nostrum reivindicà davant Antich que «se'ns escolti» i «tenir una interlocució ràpida» amb l'Executiu autonòmic sobre les tarifes, amb l'objectiu d'aconseguir-ne una «flexibilització controlada». No suposaria un retorn a la llibertat per establir-les, però sí que podrien adaptar-les a la clientela. Per la seva banda, el conseller Vicens manifestà que analitzarà la proposta en un reunió que mantindrà pròximament amb Aviació Civil, i explicà que el seu departament «comença de zero» per estudiar un canvi en el model de servei públic per als vols entre illes. En relació amb les condicions actuals de la declaració de servei Públic, que preveuen bitllets al 50 per cent del preu de venda per als residents, Bartomeu explicà que suposen «subvencions per a la companyia» i «intervencionisme». Es tracta d'un sistema que «no crec que sigui legal ni adequat», manifestà.