TW
0

El recinte firal definitiu de Palma a l'aeroport s'ubicarà entre l'actual aparcament i les dues vies ràpides que connecten Son Sant Joan amb la ciutat. En total, 38.500 metres quadrats, distribuïts en sis edificis hexagonals que es posaran en marxa el 2010. L'obra costarà devers 110 milions d'euros, que abonarà la comunitat autònoma a partir dels pressuposts. A aquesta quantitat, s'hi ha d'afegir el cànon mensual que pagarà la societat Fires i Congressos a Aena (l'ens gestor dels aeroports) per ocupar aquest espai, més de 10.000 euros mensuals.

El president del Govern, Jaume Matas; el conseller de Comerç, Josep Joan Cardona; el director de l'aeroport, Nemesio Suárez, i un dels dos arquitectes que han dissenyat l'obra, Àngel Alonso, en presentaren l'avantprojecte. La superfície prevista quadriplica l'àrea expositiva de l'anterior edifici. El nou recinte compatarà amb sis pavellons, de devers 4.000 metres quadrats cada un, quatre per exposició i dos de serveis. En cas que sigui necessari està projectada una ampliació amb dos pavellons més.

La coberta serà de plàstic translúcid i tindrà una alçada màxima de 15 metres. Hi haurà una plaça exterior de 5.000 m2 que permetrà fer exposicions a l'aire lliure. S'ha dissenyat un edifici compacte que aprofiti les sinergies de l'aeroport, amb tecnologia de baix consum, sostenible i energèticament eficient. Així des de la quarta planta de l'aparcament es podrà accedir al recinte i una rampa permetrà moure's per l'interior. Cardona qualificà el futur edifici de «modern, singular i fins i tot divertit».

Pel que fa al transport, el conseller recordà que l'autobús de franc des de la plaça d'Espanya ja funciona. Per la seva banda, Suárez anuncià que s'ampliarà l'aparcament de l'aeroport. Matas, destacà l'activitat del turisme de fires i congressos que es desenvolupa a Palma i la importància que tindrà aquest recinte en el seu creixement. En aquest sentit, valorà, sobretot, que permetrà la celebració de mostres internacionals que donaran valor afegit a les Illes.