A finals de l'any 2009 les vies del tren al seu pas per Inca quedaran soterrades. Aquesta és la promesa electoral que féu ahir el batle, Pere Rotger, juntament amb la consellera d'Obres Públiques i Transports, Mabel Cabrer. Ahir es presentà l'avantprojecte d'aquesta obra, que tindrà un cost de 42 milions d'euros, una quantitat que, segons manifestà ahir Cabrer, ha de ser cofinançada pel Govern central. Cabrer assenyalà que «tot i que encara no ha estat possible la signatura del conveni amb Madrid, ja que ni tan sols hem pogut concertar una cita amb el Govern central, estam segurs que no hi haurà problemes per finançar el projecte».
Tant Pere Rotger com la pròpia Mabel Cabrer donen per fet que el conveni en matèria ferroviària per Mallorca podrà comptar amb el finançament necessari gràcies al fet que amb el nou Estatut, a partir de 2008 l'Estat ha d'invertir un total de 2.500 milions d'euros a les Balears. L'avantprojecte preveu soterrar més d'un quilòmetre i mig de vies entre el Col·legi Públic Ponent i el camp de futbol del Constància. Uns 700 metres quedaran en rampa i sense soterrar tant a l'entrada com a la sortida d'Inca. L'avantprojecte contempla així mateix la construcció d'una nova estació ferroviària que quedarà soterrada a més de 13 metres davall terra respecte a l'actual nivell de la superfície. L'edifici actual de l'estació es destinarà a altres usos.
El soterrament implicarà la creació d'una gran falca verda de 40.000 metres quadrats de superfície. La zona estarà enjardinada amb indrets per a vianants i per un carril bici, quedant totalment exclosa del trànsit rodat. El batle, Pere Rotger, insistí en el fet que les obres de soterrament del pas a nivell són compatibles amb l'avantprojecte de soterrament del tren. Les obres duraran aproximadament dos anys i durant aquest termini s'hauran de cercar solucions perquè les obres no alterin l'actual horari de trens fins a Inca, Palma i sa Pobla. Rotger assegurà que el projecte «no és una utopia ja que els partits majoritaris de l'Illa i d'Espanya estam d'acord amb el projecte, que pot ser una realitat l'any 2009».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.