TW
0

EL Consell d'Administració d'Aena, l'ens públic estatal que gestiona els aeroports, ha aprovat l'inici de l'expedient per l'ampliació de la sala d'arribades de Son Sant Joan en el qual invertirà 7,9 milions d'euros, amb l'objectiu de descongestionar l'actual a les hores punta.

Així, s'inicia el procés per la construcció d'un «edifici satèl·lit» d'una planta annexa al costat sud de la terminal, el termini d'execució del qual s'estableix en vuit mesos, sense data encara d'inici de les obres ja que s'haurà de convocar un concurs per a l'adjudicació, segons informen fonts de l'aeroport.

Pere Nicolau, l'arquitecte de la terminal, dissenyarà també l'ampliació, per mantenir el criteri arquitectònic i que quedi integrat dins el conjunt actual, segons indica Aena en un comunicat. En la redacció del projecte hi participarà INECO, una empresa d'enginyeria integrada dins el Grup del Ministeri de Foment.

Projecte
Tot i que el projecte inicial només té una planta, s'ha calculat l'estructura perquè pugui suportar fins a sis plantes de cara al futur. D'aquesta manera, a mesura que sigui necessari, es permetrà l'ampliació de cada un dels pisos de l'edifici de la terminal.

A la planta alta d'aquest nou edifici s'ubicarà un aparcament cobert amb marquesines i un accés de mercaderies als muntacàrregues, amb la mateixa superfície que la planta baixa. La zona d'estacionament tindrà capacitat per a 130 vehicles, i estarà dotada d'una rampa d'accés, zona de càrrega i descàrrega i accés a les diferents plantes de la terminal.

Quant a les feines d'urbanització de la zona, els treballs inclouran la remodelació, tant dels vials, l'aparcament de «jardineres» i el pati de carros del costat de l'aire, amb l'ajardinament i els vials i accessos del costat de terra. El disseny ha estat concebut per facilitar el trànsit dels autobusos de passatgers i de l'operació de hub (centre de distruibució de trànsit aeri), amb àmplies zones de descàrrega de passatgers.

Pressuposts
El projecte de pressuposts de l'Estat presentat la setmana passada pel ministre d'Economia, Pedro Solbes, preveu unes inversions de 212 milions d'euros per a Balears en el 2007, centrades principalment en els ens autònoms i empreses públiques com és el cas d'Aena.

En aquest sentit, ports i aeroports són els que s'enduen la part més important amb 142 milions del global. L'ampliació aprovada ahir és un dels projectes que s'hi inclouen i que té com a objectiu la millora de les instal·lacions i del servei aeroportuari de Palma. Aquesta no és l'única actuació prevista i se'n beneficiaran tan Mallorca com els aeroports de Menorca i d'Eivissa.