Le nova carretera és molt més segura sense voltes ni canvis de rasant, amb voravies i una nova rotona. | ELENA BALLESTERO.

TW
0

«El més important és tenir carreteres segures perquè per nosaltres el que realment importa són les persones, que no hi hagi cap mort, però les noves carreteres han d'estar amés adaptades a les necessitats, volem unes carreteres a la mallorquina, adaptades al nostre medi, que no espenyin sinó que arreglin, carreteres consensuades amb els veïnats». La presidenta del Consell de Mallorca inaugurà ahir amb aquestes paraules la nova carretera Ma-17 que connecta sa Pobla i Alcúdia, després de 18 mesos de reforma integral.

La inauguració d'aquesta obra es convertí en tota una festa a la qual assistiren centenars de veïns d'Alcúdia i incloïa, a més de distintes parades de productes mallorquins, una exposició de motos i cotxes antics i fins i tot una pista de minicars per als més petits, tot això devora la nova rotonda de Can Visanyes que connecta amb la carretera vella d'Alcúdia a Pollença, un dels punts conflictius fins ara on hi ha hagut nombrosos accidents de trànsit.

A l'acte assistiren a més de la presidenta del Consell; el vicepresident Miquel Nadal; el conseller d'Obres Públiques, Antoni Pascual; el director insular de Carreteres Gonzalo Aguiar i els batles d'Alcúdia i sa Pobla, Miquel Ferrer i Antoni Serra, entre altres.

Tots els assistents coincidiren a descriure aquesta obra com una reforma adaptada a les necessitats reals de la zona, «la gent que no utilitza aquesta carretera habitualment pot arribar a pensar que no s'ha fet res però els que la coneixen saben realment el que era i el que és ara, s'han suprimit els canvis de rasant, les voltes més pronunciades, s'han ampliat les voravies, en definitiva, ara és una carretera molt més segura», digué el director insular Gonzalo Aguiar.

La nova carretera de sa Pobla a Alcúdia, amb una longitud de 7.700 metres, té ara una amplària de 10'5 metres, amb voravies. Els principals canvis consisteixen en la construcció d'una rotonda a l'encreuament de la carretera vella de Pollença, l'amplitud de la via, la supressió de voltes i canvis de nivell i la creació d'un carril perquè els vehicles pesants puguin voltar cap a l'estació de transferència de residus.

L'obra ha durat 18 mesos, exactament el terme previst inicialment i ha costat 6'8 milions d'euros. El projecte inclou a més el tancament amb paret seca de totes les finques veïnes a aquesta via, la integració de la carretera mitjançant la construcció de terraplens i vegetació i la renovació de tota la senyalització.

Durant la inauguració de la carretera el batle d'Alcúdia, Miquel Ferrer, volgué dedicar un moment de record per a les dues dones mortes a la carretera d'Artà, devora la rotonda de Màgic divendres vespre en accident. Així els presents recordaren que per molt que s'inverteixi a millorar la seguretat la darrera paraula la tenen els conductors.