El Col·legi d'Enginyers Navals ha fet un projecte per al moll de Palma

L'Autoritat Portuària no el veu viable perquè afecta la façana marítima

TW
0

El Col·legi d'Enginyers Navals i Oceànics ha elaborat un projecte de transformació del port de Palma que preveu, entre altres iniciatives, la construcció d'un port olímpic al moll comercial. Tot i valorar l'aportació, el president de l'Autoritat Portuària, Joan Verger, afirmà que «hem decidit no ampliar més el moll vell per no trencar la façana marítima ni l'entorn de la Seu».

La iniciativa dels enginyers navals inclou una gran ampliació del dic de l'Oest i també traslladar-hi tot el trànsit de mercaderies. Aquesta actuació és semblant a la que projecta l'Autoritat Portuària, però amb una bocana final molt tancada, cosa que no acaba de convèncer els tècnics de Palma. També aposta per ampliar el moll de Peraires i per dur-hi el trànsit de creuers. En aquest punt, coincideixen amb el que es projecta des de Palma, però amb un espigó «massa gran» per les dimensions que té el nostre port.

Pero allà on existeix més disconformitat entre el pla dels enginyers navals i el de l'Autoritat Portuària és al moll comercial, ja que aquest Col·legi proposa la construcció d'un gran moll olímpic amb ampliació del comercial a la zona més propera a la catedral, mentre que a l'altre costat s'engrandiria la plataforma portuària per ubicar-hi iots de gran eslora.

Joan Verger indicà que «no ampliarem més l'àrea comercial després de les obres que hi realitzam en aquests moments. És cert que la nostra intenció és ubicar-hi una gran zona de serveis on es podrien incloure el Museu Marítim i àrees d'esplai, a més de llocs d'amarrament per a iots a les dues bandes del moll, però sense grans ampliacions».

El projecte amb el qual treballa l'Autoritat Portuària té un pressupost de mil milions d'euros, un 40% del qual es finançaria amb les concessions que s'atorgarien, tant d'amarraments com de la zona comercial. Tot i així, «és més que probable que l'actuació no comenci aquesta legislatura, ja que encara hi ha notables dificultats per resoldre».

El projecte dels enginyers destina una gran superfície d'ampliació per a espais de reparació i dic sec de iots. L'Autoritat Portuària no el durà a terme. També, en l'obertura del moll comercial a l'activitat d'oci, «s'hi descarten per complet les discoteques, ja que l'experiència del Maremàgnum de Barcelona ha estat molt negativa. Ens decantam per l'opció de permetre només la construcció de bars i de restaurants».