Govern i Consells insten Foment a subvencionar els vols entre illes

Volen una nova declaració de servei públic que afecti la península

TW
0

El Govern i els tres Consells reclamaran al Ministeri de Foment una nova declaració de servei públic que també afecti els vols amb la península. L'objectiu és augmentar les freqüències i limitar a 58 euros els preus dels vols entre illes, fet que obligaria Madrid a subvencionar aquests trajectes. Així ho van acordar ahir, a la reunió convocada per la «decisió unilateral» del Ministeri d'apujar dos euros els billets entre illes i després de constatar que s'han incomplit les freqüències mínimes fixades.

La vicepresidenta del Govern, Rosa Estaràs; la consellera de Transports, Mabel Cabrer; i els representants de Mallorca, Miquel Àngel Flaquer, Menorca, Damià Borràs, i Eivissa i Formentera, Diego Guasp, acordaren demanar al Ministeri de Foment una reunió de la Comissió Mixta -Balears-Madrid- per revisar, abans de l'estiu, la declaració vigent.

Segons aquests, la declaració actual s'està «incomplint» tant pel que fa als preus com a les freqüències fixades i, per tant, cal que se'n faci una de nova. La queixa deriva del fet que Madrid ha autoritzat tres augments de preu a petició d'Air Nostrum -les tarifes han passat dels 72 euros fixats als 78 actuals- i, en canvi, ha permès que descendeixin les freqüències -fixades en 10 vols d'anada i 10 de tornada- sobretot a primera i darrera hora del dia.

Ara, Govern i Consells demanaran a Madrid que apliqui la proposta del Consell de Menorca, que fixa en 58 euros -ara és de 78- la tarifa màxima entre illes. La mesura comportaria que Foment hagués de subvencionar les companyies -l'Executiu Aznar no n'era partidari- perquè el servei seria deficitari i, probablement, l'acabaria fent una única companyia en règim de monopoli.

Pel que fa als vols amb la península, es demanarà que les tarifes a Barcelona costin 80 euros, que les de Madrid estiguin al voltant dels 90 i que també és limiti el preu de la connexió Eivissa-València. Si finalment es limitassin els preus amb la península, també es demanaria una regulació de les tarifes de Mallorca. Si només se cenyís a les freqüències, Mallorca quedaria al marge i es demanaria un augment dels enllaços de Menorca i Eivissa amb Mallorca, Barcelona, Madrid i València i que es garantissin vols d'anada i tornada el mateix dia amb vuit hores de diferència.