TUI incrementa un 20% les vendes de viatges cap a Mallorca el pròxim estiu

Tot i això, el Govern i els empresaris observen amb molta cautela l'evolució del negoci

TW
0
Joan C. Palos. Enviat especial a Berlín.

El gegant del turisme alemany, TUI AG, aprofità ahir la fira ITB de Berlín per avançar les primeres dades de vendes de viatges per a aquest estiu. «Mallorca es mantindrà com la destinació preferida a Alemanya», afirmaren ahir els principals directius del touroperador, amb increments respecte del 2004 que a hores d'ara se situen al voltant del 20%.

Tot i la importància de la dada, ja que un terç dels 3'5 milions de turistes alemanys que viatjaren a les Balears l'estiu passat ho feren a través de TUI, des del Govern i el sector s'estimen més ser cautelosos abans d'opinar sobre l'evolució de les xifres. Dilluns, el conseller de Turisme, Joan Flaquer, es reunirà amb els principals majoristes alemanys -TUI, Thomas Cook, Rewe i Alltours-, dels quals espera obtenir una visió un poc més clara.

El problema encara és de rendibilitat. L'estada mitjana s'ha acurçat gairebé un dia i la despesa es manté estancada (0'3%), alhora que es preveu un nou increment en el segment del «tot inclòs».

Tanmateix, «el client només mira el preu, si bé intentam que també es fixi en la qualitat». Tot i això, el president de TUI AG, el doctor Michael Frenzel, es declarà satisfet amb la situació actual. La facturació del grup ha crescut un 5'3% i el nombre de clients, un 4'6%. Quant a les previsions per al 2005, els dos indicadors podrien sumar dos punts més.

Devers sis setmanes abans que comenci de manera oficial la temporada d'estiu, Frenzel afirmà que «Mallorca es mantindrà com la destinació preferida dels alemanys i millorarà la seva posició actual».

En els pròxims dies, la principal fira del mercat, la ITB de Berlín, ens donarà més pautes de l'evolució del mercat alemany cap a les Balears. Avui, Flaquer presentarà la «targeta verda» als agents i majoristes alemanys, mentre que Turespaña donarà a conèixer les seves dades sobre el nostre principal emissor de turisme.