Cort comença la campanya de captació de pisos per a lloguer

L'Ajuntament garantirà el pagament de la renda i la conservació

TW
0


L'Ajuntament de Palma comença avui la campanya de captació de pisos buits destinats al seu programa de lloguers econòmics per als quals s'ofereix com a garant dels llogaters davant dels propietaris. Aquesta iniciativa pretén facilitar l'accés a uns 2.000 habitatges per sota dels 660 euros mensuals al llarg d'aquesta legislatura.

El regidor d'Habitatge, José Manuel Sierra, calculà que d'aquí a final d'aquest mes o a principis de juny Cort podrà començar a adjudicar els primers pisos en règim de lloguer per als quals esdevindrà mediador i garant, tant del pagament al propietari com del manteniment de l'estat de conservació de l'immoble que sigui llogat.

Com a contrapartida a aquest compromís, el Consistori obtindrà aquests pisos a un preu sensiblement inferior al del mercat i podrà desenvolupar una tasca social en posar-los a disposició dels col·lectius que tradicionalment tenen més dificultats per accedir al mercat lliure del lloguer, com són els immigrants i els joves.

Sierra es mostrà convençut que en el termini d'un mes es comptarà amb una borsa suficient d'habitatges per començar a satisfer la demanda que existeix en l'actualitat, i especificà que en les properes setmanes s'assignarà a una empresa privada la gestió de l'adjudicació dels pisos.

Per potenciar la captació d'immobles per a aquesta iniciativa, el regidor responsable d'Habitatge anuncià que es distribuiran als domicilis de Palma una sèrie de fulletons explicatius amb la intenció de donar a conèixer la iniciativa tant als propietaris com entre les persones que cerquen un habitatge.

La garantia que ofereix l'Ajuntament està encaminada a eradicar la por que tenen alguns propietaris a no cobrar la renda corresponent o a patir desperfectes en els seus immobles. Els interessats a llogar els seus pisos a través de Cort podran telefonar a partir de dimarts al 902077500, el número que ha habilitat l'Administració local per donar informació.