TW
0

C. MORENO. Campanet.
L'Ajuntament de Campanet impugnarà davant d'un jutge el projecte d'autovia Inca-sa Pobla per evitar l'impacte ambiental que crearà al municipi. Aquest té des de l'any 1972 la qualificació de paisatge pintoresc -en aquests moments Bé d'Interès Cultural.

S'ha de recordar que l'Ajuntament de Campanet, de manera conjunta amb la plataforma Sí al desdoblament, ha presentat més de 8.000 al·legacions contra l'autovia Inca-sa Pobla.Entre les mobilitzacions duites a terme fins ara per l'associació en contra de les noves vies destaca també la cadena humana del mes de novembre.

Campanet és, en efecte, el municipi més afectat pel traçat de la infraestructura prevista pel Govern balear. Així, el major percentatge dels 822.968 metres quadrats que s'hauran d'expropiar són del municipi i un 74% dels 369 propietaris afectats són veïns de Campanet. En aquest sentit, el batle de la localitat, Francesc Aguiló (PSM), indicà que «si el Govern tira endavant el projecte l'impugnarem perquè no protegeix el paisatge del municipi».

Abans de la denúncia davant del magistrat, el primer edil de Campanet ha presentat a la Conselleria d'Obres Públiques una nova al·legació de contingut tècnic amb l'objectiu que es preservi el paisatge pintoresc del municipi i s'opti per un pla menys impactant.

El Consistori de Campanet ha analitzat els efectes que l'autovia tindrà per al seu terme amb un estudi alternatiu. Aquest incorpora una al·legació segons la qual «l'execució del projecte perjudicarà la fesomia del poble». Així mateix, s'hi remarca que l'anàlisi d'impacte ambiental del Govern no ha tingut en compte que Campanet ha estat declarat Bé d'Interès Cultural.

Onofre Rullan, professor de la Universitat de les Illes Balears i que s'ha encarregat d'elaborar l'estudi alternatiu, indicà que «entre les alternatives possibles L'Executiu balear ha triat la més impactant ja que ocupa més terreny i, a més, obligarà a realitzar més moviments de terra».

En contra de la iniciativa de desdoblament proposada pel Pacte de Progrés durant la legislatura anterior, que preveia una mitjana de quatre metres, el projecte nou preveu crear una autovia amb 12 metres de mitjana per a futures ampliacions.

D'aquesta manera, l'Ajuntament rebutja la solució adoptada pel Govern de Jaume Matas i es decanta per l'habilitació d'una mitjana de només 4 metres. D'altra banda, la Sala de Campanet conclou que, una vegada analitzats els impactes de les diferents alternatives i considerant la contestació social que aquest pla ha tingut amb la presentació d'al·legacions, «allò més raonable seria la redacció d'un projecte emprant un traçat amb una mitjana central de quatre metres».