El projecte del traçat definitiu de l'autovia d'Inca a sa Pobla, que ahir es va posar a informació pública, afectarà més de 300 propietaris. Així ho constatà el mateix director general d'Obres Públiques, Carlos Jover. Obres Públiques fa comptes enderrocar 58 construccions per poder executar el projecte. Això no vol dir, però, que totes aquestes edificacions estiguin habitades, ni molt manco. «Moltes d'aquestes construccions són pous, casetes d'eines o magatzems agrícoles, algunes fins i tot ja es troben en runes. Em sembla que cases habitades no en tocam cap», aclarí al respecte Jover.
De fet, a l'alçada de la fàbrica de vidre de Menestralia, dins el terme municipal de Campanet, el Departament d'Obres Públiques ha cercat una solució salomònica per no haver d'escollir entre enderrocar les edificacions que es troben a mà dreta o els de mà esquerra de la via.
Aquí sí que cal recomenar al lector que fassi un poc de memòria per entendre com el Govern ha resolt aquesta situació. A un costat de l'actual carretera hi ha la fàbrica de vidre de Menestralia, un restaurant i una tenda de pell; a l'altra vorera, hi ha una empresa de material de construcció i més avall el restaurant s'Hostal.
Doncs, en aquest punt concret, Obres Públiques en lloc d'optar per enderrocar les edificacions existents a un o altre costat de la carretera s'ha decidit per una alternativa que sembla beneficiosa per ambdues parts: Els vials d'anada cap a Ciutat es construiran per darrere la fàbrica de vidre, envaint la zona rústica de Campanet; els de tornada, s'han projectat per darrere les naus industrial i s'Hostal i ocuparan les finques que s'ubiquen ja dins el terme municipal de Búger.
De fet, l'autopista es construirà seguint la carretera actual, excepte en el punt abans comentat. «Intentam reduir al màxim el consum de territori», afegí Jover.
De fet, l'autovia sols es desvia del traçat marcat per la carretera existent a l'alçada de la fàbrica de vidre. En aquest tros, es conserva el via existent per poder accedir a les empreses que hi ha arran de carretera. Precisament, en aquesta alçada de l'autopista està projectat la construcció d'un enllaç per connectar amb aquesta via i amb les carreteres de Búger i Campanet.
Per poder fer front a les expropiacions, Obres Públiques ha pressupost 1,2 milions d'euros. «Aquesta quantitat no és definitiva sinó que pot variar un cop estudiat detingudament cada cas particular», assenyalà Jover.
Pel que fa al projecte d'execució de l'obra, cal dir que està pressupostat en més de 42,8 milions d'euros. A aquesta quantitat s'hi han de sumar tant el cost de les expropiacions com el tant per cent que es destina a Cultura, en total costarà a l'Administració més de 45,2 milions d'euros. A partir d'ara i durant un mes, els particulars afectats directament o indirectament per l'execució d'aquest projecte, així com les entitats que ho considerin oportú podran presentar al·legacions. També podran presentar-ne a l'estudi d'impacte ambiental.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.