TW
0

El director de Turespaña, Javier Piñanes, afirmà ahir a Palma que «les Illes Balears ocuparà un lloc destacat als pressuposts de l'institut, com es mereix una destinació de la seva importància». Per la qual cosa, Piñanes anuncià un increment important de la partida destinada a promoció, que podria superar els 8 milions d'euros d'enguany.

Aquesta serà la quarta vegada que l'Associació Britànica d'Agències de Viatges, ABTA, celebra la seva convenció anual a Palma. Les anteriors foren els anys 1973, 1983 i 1993. El conseller de Turisme, Joan Flaquer es mostrà molt esperançat amb la realització d'aquesta convenció. Tot i que sobre el debat que puguin plantejar agents de viatges, touroperadors i transportistes britànics hi sobrevolarà el «fantasma» de la devaluació de la lliura, Flaquer digué «pot ser bo per contrarestar els efectes negatius de la crisi econòmica».

L'Institut de Turisme d'Espanya (Tourespaña) ha previst un pressupost de 54 milions d'euros pel 2004, dels quals el 50% es destinarà a campanyes de publicitat. «Encara estam recollint les propostes de les comunitats autònomes i, per tant, no tenim definit el repartiment per mercats i destinacions turístiques» digué Piñanes. Tourespaña donarà a conèixer dia 28 d'octubre el seu pla de promoció per a l'any que ve. «Les Balears tindrà una participació important, atès que el 2004 se celebra aquí el congrés dels agents de viatge alemanys, la DRV».

El director de Turespaña, Javier Piñanes, es desplaçà ahir a Palma per signar amb el Govern, Cambra de Comerç i Foment del Turisme el conveni de col·laboració per a l'organització i patronici de la 50 Convenció de l'Associació Britànica d'Agències de Viatges, ABTA.

Un esdeviment que reunirà a Palma més de 3.000 persones del sector durant tres dies, del 30 d'octubre al 3 de novembre, i pel qual les institucions han compromès un pressupost d'1.070.000 euros, dels quals 700.000 surten de la caixa del Govern, 250.000 de Turespaña, 60.000 del Consell de Mallorca i altres 60 del la Cambra de Comerç. «La realització d'aquest congrés ajudarà a reforçar la importància del turisme britànic a les Balears, esdevinemts com aquest suposen una bona empenta a destinacions turístiques com Mallorca» afirmà Javier Piñanes.

Un altre conveni signat ahir entre el Govern, la Cambra de Comerç i el Foment del Turisme fa referència al Centre Internacional de Premsa. La Conselleria de Turisme i l'entitat cameral finançaran amb 28.000 euros la reconversió d'un organisme que té com a finalitat millorar la imatge de Mallorca als principals països emissors mitjançant la redacció de «notícies positives».