Les estades dels joves varien i poden ser des d'un mínim d'un trimestre fins a un curs sencer. L'acte de benvinguda va ser a càrrec de la vicerectora de Relacions Exteriors, Francesca Salvà, i la directora del Servei de Relacions Internacionals, Ester Garcia que acompanyades pel professor de català Miquel Sintes, animaren els nouvinguts a fer una immersió més profunda i a aprendre també català.
Com a exemple que compatibilitzar català i castellà és possible, a la trobada hi assistí Mary, un exemple de persona que domina a la perfecció català, castellà i anglès.
Mary assenyalà que quan començà a parlar en espanyol va veure que hi havia una llengua que no entenia, i que això «no em permetia saber què era el que estava passant». I afegí que la llengua «t'obre les portes de la cultura i la història d'un poble que acull els estrangers sense problemes».
Per la seva banda, Sintes explicà als presents que «el català és la llengua de Mallorca» i explicà als assistents que «no és ni una llengua regional, ni un dialecte: és una llengua europea més». La Universitat balear ofereix als estudiants d'intercanvi cursos gratuïts de català i de castellà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.