Cort proposa que un ramal del tren de Sóller arribi fins a la UIB

També demanarà al Govern suprimir les vies a Eusebi Estada i aprofitar les d'Inca

Aquesta estampa del tren de Sóller per Eusebi Estada podria desaparèixer a mig termini.

TW
0

TOMEU GARCIES. Palma.
L'Ajuntament de Palma presentarà una proposta al Govern balear per eliminar, a mig termini, l'actual traçat urbà del tren de Sóller al seu pas pels carrers Eusebi Estada i Jacint Verdaguer i donar a aquesta línia un format de tramvia urbà que podria arribar fins a la Universitat.

La intenció dels responsables municipals és que la línia de Sóller tingui el punt de sortida a l'estació central de Palma de Serveis Ferroviaris de Mallorca i que aprofiti en un primer tram les vies de la línia d'Inca, fins a Son Oliva. Des d'allà s'hauria de construir un tram de via totalment nova que passaria vora Son Hugo i vorejaria el polígon de Son Castelló fins a Son Pardo.

A partir d'aquest tram Cort creu que es podria aprofitar l'actual traçat i, si de cas, canviar la via perquè pogués ser aprofitada per maquinària més moderna.

Dins les previsions de Cort hi figura també la possibilitat de construir un ramal fins a la Universitat i passant vora el Parc Bit.

Aquest projecte difereix de manera notable del que havia preparat el Govern del Pacte de Progrés que preveia la construcció de nova via en pràcticament tot el traçat.

El regidor de Trànsit i Transports, Àlvaro Gijón, ha deixat clar que aquest projecte quedaria lligat al retorn de la línia de Sóller al Govern ja que es troba en mans privades en virtut d'una concessió que no expira fins el 2011.

Gijón va recalcar la necessitat d'eliminar la barrera que constitueixen les vies del tren de Sóller sobretot a l'hora d'intentar millorar el trànsit a la zona d'Eusebi Estada «ja que qualsevol reforma que s'intenti fer ara es topa amb al problema del tren».

Gijón afirma que «el fet de poder fer arribar el tren a la Universitat permetria descarregar el trànsit de la carretera de Valldemossa on diàriament hi passen més de 30.000 cotxes i millorar la seguretat».

El regidor raona que actualment la via del tren de Sóller «és una infraestructura que no està suficientment aprofitada amb només uns 10 viatges diaris». Amb la nova fórmula es trauria més profit i es podrien millorar les connexions també amb Sóller.

La proposta de l'Ajuntament de Palma xoca, ara com ara, amb la posició del Govern balear en matèria de transport ferroviari.

La Conselleria d'Obres Públiques no té previst envestir cap projecte de noves línies aquesta legislatura si s'exceptua la perllongació del traçat de sa Pobla fins Alcúdia. La consellera Mabel Cabrer ha reiterat que la prioritat es millorar el servei de les actuals línies abans de pensar en ampliacions.

De fet, l'actual Govern ha paralitzat materialment l'únic tràmit administratiu que realitzà el Pacte de Progrés per a la nova línia a la UIB, i que era la contractació d'una empresa per executar les expropiacions de terrenys i per dur el control de les obres. El Pacte deixà pendent d'adjudicar aquest concurs que ha quedat congelat per la nova administració.