La nova acció del piròman tornà a produir-se prop del carrer Juan de Saridakis.

TW
0

PEP MATAS/DdB.Palma.
El piròman va tornar a actuar en el transcurs de la nit d'ahir a la zona de la Bonanova. Passades les tres de la matinada es va declarar un foc a la 'zona de sempre', a prop del carrer Juan de Saridakis. Al lloc, s'hi van desplaçar els Bombers de Palma i efectius d'Ibanat, així com agents de la Policia Local. Una vegada apagades les flames, els equips van tornar a les seves bases, però unes tres hores després es va tornar a donar el senyal d'alarma per un nou incendi, que igualment va poder ser sufocat a temps.

Per altra part, el foc va rebrotar ahir a la faldeta del puig de Randa, dins de la zona de 127 hectàrees entre els municipis d'Algaida i Llucmajor arrasada per l'incendi que es va iniciar el passat divendres. Això no obstant, des de la Conselleria de Medi Ambient es va indicar que aquest nou focus estava completament controlat poc temps després.

En ambdós casos és clara l'acció d'un piròman que actua des de fa setmanes. Anit es va detenir un sospitós, però aviat va ser posat de nou en llibertat. Aquesta persona havia provocat un foc a l'abocador de Son Reus i té la seva residència al carrer Juan de Saridakis, fet pel qual en principi no es va descartar que pogués tenir relació amb els incendis intencionats, encara que al final es va comprovar que no.

Sobre les 14.50 hores es va rebre l'avís que el foc s'havia revifat, per la qual cosa es van desplaçar fins a la zona dos parcs dels Bombers del Consell de Mallorca. La directora general de Biodiversitat, Joana Xamena, va confirmar el rebrot del foc i va destacar que a l'àrea afectada per l'incendi van quedar espais intactes com el que ahir es va veure afectat per les flames.

Les brigades de l'Institut Balear de la Natura (Ibanat) continuen treballant a la zona des que l'incendi va quedar sota control l'horabaixa del passat dissabte. Ahir horabaixa, un avió i dos helicòpters van tornar a tirar aigua sobre la zona on s'havia reproduït el foc.