Cabrer i el gerent d'SFM, Rafel Pons, visità ahir les estacions d'Inca i Manacor. | J.M.SASTRE.

TW
0

TOMEU GARCIES. Palma.
El Govern balear es gastarà 67'4 milions d'euros per garantir la qualitat i la seguretat dels serveis que donen les línies de tren des de Palma a sa Pobla i Manacor. La consellera d'Obres Públiques del Govern, Mabel Cabrer, i el gerent d'SFM, Rafel Pons, varen anunciar ahir un paquet de mesures amb el qual es vol posar remei al deficient servei que dóna el tren.

Una de les despeses més importants que es realitzarà serà l'adquisició de maquinària. Fins a 23'2 milions es destinaran a la compra d'entre 8 i 10 unitats que no arribaran per funcionar fins d'aquí a més d'un any. Cabrer va indicar que quan es disposi d'aquests vagons es permetrà augmentar les freqüències actuals i reforçar les hores punta.

Fins que aquesta maquinària no funcioni, Serveis Ferroviaris mantindrà les actuals freqüències i no les retallarà com així ho havia estudiat. La consellera Cabrer va justificar aquesta mesura explicant que «no vull estar sotmesa a demagògies de no volem el tren i que el transport públic pugui ser menyspreat pels ciutadans. Som els màxims interessats que s'usi el tren». Amb tot, Cabrer sí que va voler ressaltar que en les condicions actuals «assumim que els horaris no es poden complir. No volem desincentivar els usuaris, però sí advertir que els problemes hi són».

La despesa més grossa es farà en seguretat. Així, 25 milions es gastaran en la supressió de passos a nivell. Un total de 12'7 milions més serviran per construir una doble via al tram comprès entre Inca i l'estació de l'enllaç, on convergeixen les línies de Manacor i sa Pobla. A Son Rullan s'ampliaran les instal·lacions destinades a reparació de maquinària.

Pel que fa a l'atenció al viatger, el Govern preveu quasi 3 milions per instal·lar expenedors automàtics de bitllets almanco a Palma, Inca i Manacor, com també millorar la informació als usuaris. De la mateixa manera es destinaran 2'3 milions més a un pla pilot per reduir les vibracions que produeix el tren als habitatges dins nuclis urbans.

Respecte al finançament d'aquestes millores, Cabrer va dir que si és necessari es recorrerà a l'endeutament de Serveis Ferroviaris. A més indicà que encetarà negociacions amb Madrid per si poden arribar doblers per finançar determinades inversions. La consellera no descarta envestir l'ampliació de les actuals línies ferroviàries aquesta legislatura. Amb tot va assegurar que no era prudent obrir noves línies almanco fins que les que hi ha en marxa no operin de manera correcta.