La Policia va comprovar que els membres de l'organització utilitzaven tres potents cotxes per desplaçar-se, els quals han estat intervinguts, igual que, després d'escorcollar l'esmentat habitatge, 1.610 euros en metàl·lic, dues llibretes d'estalvis, 73 telèfons mòbils, set càmeres digitals de vídeo, dos ordinadors portàtils, dues agendes electròniques, tres rellotges d'or, un DVD de vehicle, dos frontals de radiocasset i nombrosos efectes de souvenir, com matxets, perfums i màquines d'afaitar.
Aquesta investigació es va iniciar després de detectar-se un considerable augment de robatoris amb violència i furts comesos per menors d'origen romanès, que actuaven en establiments comercials de la zona de Palma. Aquests al·lots portaven sempre a sobre uns rètols de paper en els quals hi havia la següent frase: «Som romanesos i no tenim res per menjar. Us sol·licitam una ajuda».
Amb aquesta excusa aconseguien entrar als comerços, si bé moltes vegades se'ls interceptava després de cometre els robatoris. Com que es tractava de menors de 14 anys, als quals no es pot imputar un delicte, se'ls traslladava al centre d'acolliment per a estrangers, que dirigeix el Consell Insular de Mallorca. Tanmateix, els nins se n'escapaven en poques hores.
Davant de la repetició d'aquests fets, la Policia va indagar en el tema, ja que sospitava que els menores actuaven per ordre d'algun adult, que els induïa a cometre els robatoris. Els agents d'aquesta unitat policíaca esbrinaren que un dels al·lots, que va refusar robar per a aquesta organització desarticulada, havia estat agredit perquè es negà a «treballar» per a ells.
La Policia, en gestions posteriors, va localitzar el lloc on vivien els romanesos. Es tractava d'un habitatge situat al carrer General Riera de Palma, en el qual almenys vivien unes 20 persones, totes romaneses, entre adults i menors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.