El desdoblament de la carretera C-715 de Palma a Manacor en el
tram de 22'1 quilòmetres que va des del nucli de Casablanca fins a
Montuïri estarà enllestit l'any 2005 i costarà un total de
56.030.667 euros, interessos inclosos. Ahir, el Consell de Govern
donà el vistiplau a la contractació de l'obra que té un termini
d'execució de 24 mesos.
Finalment, aquest polèmic projecte inclou la construcció de 6
rotondes, tres enllaços i dos passos superiors dels camins afectats
per les obres. Cal recordar que aquest projecte va rebre dures
crítiques per part del grup parlamentari del Partit Popular que
denuncià la «perillositat» dels desdoblaments. A més el sector del
transport també criticà el projecte perquè el gran nombre de
rotondes dificultava la seva tasca, fent malbé els vehicles de gran
tonatge i augmentant de manera considerable la despesa de
carburant.
La nova carretera passarà a tenir dos carrils de 3'5 metres cada
un per cadascuna de les direccions amb voravies interiors de 0'5
metres i voravies exteriors d'amplada variable entre 2'5 i 3'5
metres de manera que es puguin fer servir com a carrils
d'acceleració i de desacceleració. Des de la Conselleria d'Obres
Públiques, Habitatge i Transports expliquen que «amb aquesta obra
es pretén modificar la carretera de manera que sigui funcional i al
mateix temps s'adapti a les condicions de l'entorn. Aquesta
actuació és necessària per dotar l'itinerari d'una via de gran
capacitat, que millori el traçat i que permeti mantenir els
accessos, descongestioni la situació actual i millori la seguretat
vial».
La Conselleria destaca la gran intensitat de trànsit de la
coneguda històricament com la carretera de Manacor. En aquest
sentit explicaren que la nova via «complirà amb la funcionalitat
causada per la intensitat del trànsit que suporta, incorporant a
més un increment de la comoditat i de la seguretat, de manera que
es pugui realitzar sense interrupcions».
Per a l'elaboració d'aquest projecte s'ha dissenyat un estudi
d'accidents a partir de les dades del període de 1990 a 1999 que ha
conclòs que les causes més destacades d'accidents són la invasió
del carril contrari en avançaments incorrectes, girs a l'esquerra
en accessos i interseccions, excés de velocitat, així com les
distraccions dels conductors en la conducció. Com a novetat el
projecte inclou la construcció d'un carril per a vehicles no
motoritzats que transcorrerà al llarg de la carretera
principal.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.