El desdoblament de la carretera de Palma a Manacor estarà acabat el 2005

El Consell de Govern aprovà la contractació de l'obra que costarà 56.030.667 euros

La carretera de Manacor és una de les més temudes pels conductors.

TW
0

El desdoblament de la carretera C-715 de Palma a Manacor en el tram de 22'1 quilòmetres que va des del nucli de Casablanca fins a Montuïri estarà enllestit l'any 2005 i costarà un total de 56.030.667 euros, interessos inclosos. Ahir, el Consell de Govern donà el vistiplau a la contractació de l'obra que té un termini d'execució de 24 mesos.

Finalment, aquest polèmic projecte inclou la construcció de 6 rotondes, tres enllaços i dos passos superiors dels camins afectats per les obres. Cal recordar que aquest projecte va rebre dures crítiques per part del grup parlamentari del Partit Popular que denuncià la «perillositat» dels desdoblaments. A més el sector del transport també criticà el projecte perquè el gran nombre de rotondes dificultava la seva tasca, fent malbé els vehicles de gran tonatge i augmentant de manera considerable la despesa de carburant.

La nova carretera passarà a tenir dos carrils de 3'5 metres cada un per cadascuna de les direccions amb voravies interiors de 0'5 metres i voravies exteriors d'amplada variable entre 2'5 i 3'5 metres de manera que es puguin fer servir com a carrils d'acceleració i de desacceleració. Des de la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports expliquen que «amb aquesta obra es pretén modificar la carretera de manera que sigui funcional i al mateix temps s'adapti a les condicions de l'entorn. Aquesta actuació és necessària per dotar l'itinerari d'una via de gran capacitat, que millori el traçat i que permeti mantenir els accessos, descongestioni la situació actual i millori la seguretat vial».

La Conselleria destaca la gran intensitat de trànsit de la coneguda històricament com la carretera de Manacor. En aquest sentit explicaren que la nova via «complirà amb la funcionalitat causada per la intensitat del trànsit que suporta, incorporant a més un increment de la comoditat i de la seguretat, de manera que es pugui realitzar sense interrupcions».

Per a l'elaboració d'aquest projecte s'ha dissenyat un estudi d'accidents a partir de les dades del període de 1990 a 1999 que ha conclòs que les causes més destacades d'accidents són la invasió del carril contrari en avançaments incorrectes, girs a l'esquerra en accessos i interseccions, excés de velocitat, així com les distraccions dels conductors en la conducció. Com a novetat el projecte inclou la construcció d'un carril per a vehicles no motoritzats que transcorrerà al llarg de la carretera principal.